gulv varme styring

hej,vil lige starte med at sige jeg ikk har det store forstand på gulvvarme,men håber på nogen måske kunne hjælpe lidt på vej. har dette danfoss gulv varme system  til at varme huset op"fjernvarme".

syntes ikk jeg kan varme huset nok op. har 6 kredse koblet på og syntes ikk at bla badeværelse og bryggers på hver 8 m2 kan blive varmt nok. pumpen står på maks"6" og den ryger ikk over 4o gr.der hvor man kan justere med umbrako er de mindste rum drosslet ned. men nogen tips til hvad der er galt,hvis der er noget galt????

41 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver du har "fuld skrue" på pumpen, men hvad er trykket i systemet?
Måske det er tid til at efterfylde anlægget med vand, og udlufte over det hele. Det er altid en god begyndelse, når man har problemer med at få varmen fordelt på sit anlæg.

 

hejdet må være direkte fjernvarme jeg har....

Skrevet af larsk på 02 feb 2012 15:16

hejdet må være direkte fjernvarme jeg har....



Måske er din cirkulationspumpe ved blandesløjfen stået af eller der er luft i den?
hej.syntes ikke der er sted at kunne aflæse et tryk på systemet,efterfylde med vand har jeg godt nok aldrig hørt man skulle gøre.hvor ville du ha man skulle gøre det på anlægget????
Annonce

syntes pumpe kører når jeg skruer op og ned, sker ikk det det store på udsving af grader,ligger næsten fast på 40gr, hvor skal jeg kunne udlufte den??

På det første billede, lige over pumpen, sidder der en lille messing-skrue. Det er en udluftnings-skrue.
Sådanne, eller tilsvarende, kan du sikkert finde mange steder i dit varme-anlæg.

De studse der ikke er forbundet til noget, længst til venstre på begge ventil-batterier, ligner at være til at fylde vand på anlægget.

Det lille runde "glas" der sidder lige over pumpen, er det et termometer (Temperatur viser) eller et manometer (tryk viser)?

 

hej, det runde glas er gr den viser,den kommer aldrig over 40 gr lige meget hvor meget der er skruet op.skal man virkelig efterfylde vand på denne type vand,troede det selv gjorde det.....
På mit sidder der en termostat på indgangen til shunten der bestemmer max temp der løber ind i gulvarme kredsen. Sidder der sådan en uden for billedet? For så er det nok den der begrænser det.
hej, der gør der osse ved min,den står maks åben...
Der er yderligere 31 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis