hvilken drejebænk og hvor ?

Hej  alle
Jeg er på udkig efter en mindre metal drejebænk til hobby brug, og har kigget en hel del rundt på nettet.
Men vil høre jer om i har et godt bud på hvilken maskine og hvor man skal købe ?
Det må gerne være en brugt.

Venligst
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
45 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Opad er priserne uden begrænsning :-)

Hvad er dit budget?

Bent.
der er ikke fastsat noget endeligt budget endnu. lillemor har doneret 2000kr og så spæder jeg til :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Er du mest til brugt, eller skal det helst være nyt?

Man kan jo få en rimelig billig, ny kinesisk drejebænk, jeg kender ikke kvaliteten, men har hørt både for og imod.

Jeg har selv en ældre Engelsk Boxford drejebænk, den er jeg utrolig godt tilfreds med, den er stabil og nøjagtig.


 



 

mvh jens

Hvis maskinen skal være ny, er der vist kun kinamaskiner tilbage. I Europa bygges der stort set kun CNC-maskiner til industrien.

Et tip: sæt dig ned en dag og snus rundt på tysk Ebay. Der er et kæmpe udvalg, både nyt og brugt, så du får et godt overblik over hvad du kan få for hvilke penge.
Hvis du finder noget du synes om, så bare spørg hvad vi mener.

MvH,

Bent.
den må gerne være brugt, at det evt er en kineser maskine er i starten ikke det store problem, det er er nyt at skulle igang med at dreje (prøvede det lidt for 18år siden)
Bliver resultatet og interessen så til det, kan man jo evt se på noget bedre senere :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce
Hvor store emner skal du dreje, hvordan med pladsen, har du plads til en drejebænk der fylder lidt, eller skal den helst ikke fylde for meget.
Har du 400 volt til rådighed, eller skal det være til 230 volt?
mvh jens
der er tale min mindre emner model hobby relaterede, 230 volt tilslutning, i en størrelse der kan flyttes af en person :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Har du overvejet, om du får brug for at fræse lidt også?
Så kunne noget lignende det her være en løsning.
Multimaskine/drejebænk/fræser, Lupin, Bordmodel. Meget lidt
http://www.dba.dk/multimaskine-drej...-80457173/

Ellers kunne det her være en mulighed (med en fæseslæde, kan der fræses lidt på den også.)
http://www.dba.dk/metal-drejebaenk/id-80296116/Optimum 140/250 Vario, Meget lidt brugt Metal/træ drejebænk
Det er nok en Kina bænk der bedst opfylder dine krav, til 230 volt, og kunne flyttes af en person.
Dog kunne en Emco, også opfylde dine krav, der skulle også være en fin drejebænk.
mvh jens

Hej Jens
Du skal have mange tak, det ser i altfald meget fornemt ud i forehold til hvad jeg skal bruge, fræsning er ikke nødvendigt, da jeg har adgang til en der hjælper med den lille smule jeg har brug for :-)

Mvh
Martin

(måske man skulle smide en annonce ind om bytte med påhængs motore ;-) )

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Hvis man har lidt tolmodighed, og holder øje med bla DBA og G&G, kan man sagtens finde en billig maskine, men man skal være hurtig, det er min erfaring de billige maskiner, ofte er væk samme dag de kommer på-
Vær også opmærksom på, hvad der følger med af udstyr, såsom drejestål mv. Det er ret dyrt at købe efterfølgende.

Hvis du har mod på at handle udenlands, er der nok penge at spare.
mvh jens

 

Der er yderligere 35 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis