hvilken drejebænk og hvor ?

Hej  alle
Jeg er på udkig efter en mindre metal drejebænk til hobby brug, og har kigget en hel del rundt på nettet.
Men vil høre jer om i har et godt bud på hvilken maskine og hvor man skal købe ?
Det må gerne være en brugt.

Venligst
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Hej  alle Jeg er på udkig efter en mindre metal... Vis hele indlægget
45 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
udenlands har jeg prøvet lidt på ebay, det har fungeret fint :-)
Jeg må prøve at holde øre derude ;-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Både den Quantum og Sieg er for små, jeg kender dem godt. De er alt for spinkle, og gevindspindlerne er dårlige. Forsætteren er noget bras, stålholderen ligeså.
Hvis det går i retning af en kineser er den mindste jeg ville vælge noget i denne retning:
http://www.quantum-maschinen.de/produkte/drehmaschinen/d-210-x-400/index.html
Men OK, 110 kg er selvfølgelig også en vægt...

MvH,

Bent.

global tools har jeg luret lidt hos, og snakket med.
Sieg skulle ifølge global tools være præcis den samme maskine som rotwerk.
Jeg ved godt at det ikke er kraftige og stærke maskiner, men vi snakker også om små emner i alu, nylon og messing, til modelbyggerier.:-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
"Sieg skulle ifølge global tools være præcis den samme maskine som rotwerk."

Skulle det gøre det bedre? Jeg har afprøvet Rotwerk drejebænken, det er det værste bras jeg har haft fingre i.

Men EMCOen ser dejlig ud :-)

Bent.
Hej Jens
Den var jeg på lur efter ja, dejlig lille sag, men den er desværre solgt, han har blot ikke slettet annoncen.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Jeg så på et tidspunkt, en Rotwerk i Bauhaus, en lille model, jeg må nok indrømme, at kvaliteten ikke virkede overbevisende, faktisk ganske dårlig, vuderet udfra at rykke lidt i håndtag og slæder.
Mon ikke mange af de forskellige fabrikater, at Kinabænke kommer fra samme fabrik?

Ja man skal være hurtig, hvid der dukker sådane tilbud op, og drøn irreterende at folk ikke sletter anoncen når varen er solgt.
mvh jens
Hej Jens
Helt enig, det er træls at de ikke får dem slettet med det samme (hvilket jeg selv gør)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Hej

Prøv at søge her briep drejebænk. Har selv den der hedder c6230 og det er næsten en tro kopi af en Colchester. Den er måske lidt dyr ca. 40.000 kr, men tror at de også laver mindre maskine. Værktøj og drejestål kan man købe til meget konkurrencedygtige priser hos RGD Tools i England. God fornøjelse.

Mvh Finn
Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis