Maling af gulv i værksted - afrensning osv

De herrer
Jeg har lige opført værksted og er klar over at jeg skal vente med at male gulv til det bliver varmere, i mellemtiden vil jeg forberede gulvet men hvordan.

Gulvet er ubrugt og skal bruges til værksted/parkering, jeg har fået fat i Hempel Top Coat - noget 2 komp Epoxy af den gode slags.

Jeg har været meget påpasselig med ikke at svine på gulvet, men desværre brækkede min autolift sig ud over det hele og jeg har derfor en større plet af hydraulikolie på gulvet.
Jeg har renset med grundrens og vasket grundigt, men hvad er næste step?

Jeg regner under alle omstændigheder med at gulvet skal slibes inden lak, men hvordan renser jeg gulvet 100% før lakering. Kan man få en afrenser der ødelægger oliebindingerne eller er det bare en god og grundig rens der skal til.

Til jer med epoxy erfaring, hvordan skal jeg så gøre?
Jeg regner med at gøre følgende:

1: Rense gulvet
2: Slibe
3: Feje/Støvsuge
4: Male gulvet med en tynd blanding 2 komp epoxy med 25% fortynder (hvilken fortynder til epoxy?)

5: Male gulvet med ren 2 komp epoxy

6: Færdig.

Er det sandt eller falsk at epoxy ikke kan holde til opløsningsmidler som benzin?

Håber på at der er et par eksperter derude :-)
Carsten


 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skulle man i øvrigt give farven (lys grå) en klarlak bagefter?
Tænker på at man kunne give det en klarlak hvori man kunne strø fint sand?

Carsten

 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)

Hempel top-coate, er det ikke er det man bruger til både!

Har du overvejet at ligge klinker/fliser i stedet for, det synes jeg er en betydelig bedre løsning.

Men ellers lyder din plan til fremgangsmåde ok.

Dog synes jeg ikke klarlak med sand i, lyder som en god ide, det bliver svært at holde rent.
Hvis det er en kvalitets epoxy maling, så er der ikke rigtig nogle opløsningsmidler, der gør skade.


 


 

mvh jens




 


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Fremgangsmåden ser fin ud

Man ka få noget der hedder herkules til at rense olie af med.

Med hensyn til din primning så burde der stå på bøtten hvad for en fortynder der skal benyttes. Er det den samme maling du vil benytte til topcoat, så skal den vel også fortyndes, ellers bliver der ikke sjovt at rulle den ud. Husk maske for det er noget kraftigt stads du er på vej ud i.

Nogen af de vandbaserret malinger ka godt ha problemer med bremsevæske, benzin og visse opløsningsmidler.

Skal du ha sand i så skal det være ovntørret og drys det i første lag maling, så holder skridsikringen bedre. og spring du bare klarlakken over.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Jens: Epoxyen kan bruges til lidt af hvert, og jeg vil ikke have klinker i værkstedet :-)

Epoxymanden: Primer - tror du det er nok at bruge en tynd epoxy til dette, eller skal jeg gå efetr en speciel primer?
Tror i øvrigt at jeg springer både sand og klarlak over, det må jo gerne være nemt - og holder lakken fint uden er det jo fint for mig.

Carsten

 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
Nr et ville være den producenten foreskriver.Står der ikke på bøtten hvor meget den maks ka fortyndes.
Nogen malinger ka fortyndes op til 30%, men ved ikke om det også gælder for den maling du har fået fat i.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg har haft både epoxy og klinker i de værksteder, jeg har haft, og der er for mig slet ingen tvivl om, at jeg kun skal have klinker. Det har jeg desværre ikke i mit nuværende værksted, hvilket er mig til daglig sorg.

Med venlig hilsen
ktm

 

ktm.
Epoxy er vejen frem.. :-)

 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
Vær meget påpasselig med at rense/forsegle/fjerne oliepletterne, da jeg i mit eget fyrrum har den oplevelse at ved en højtryksspuling gik malingen af, der hvor der havde været nogle oliepletter på betongulvet.
Orla
Ja jeg tror det er ret vigtigt, og jeg har besluttet mig for at vaske gulvet i det Masava Herkules som nævnt tidligere.
En rigtig primer køber jeg også, så mon ikke det kommer til at holde.

Ang klinker, så omhandler min tråd ikke valg af gulv, men epoxy erfaringer. Dog skal det siges at klinker selvfølhelig kunne være lækkert, men jeg tror ikke det bliver bedre med frost og slid ved indkørsler samt det faktum at jeg har 130 m2.

Carsten

 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
Du fik jo også mine erfaringer med epoxy, men på den måde at det er sat op imod klinker!!

Og mine erfaringer med epoxy er, at det meget svær at holde pænt, hvis det bruges seriøst meget. Men gentager man malingen meget jævnligt er det flot.
Der kommer skader med afskalninger, brændemærker, slidspor, og så er det glat som ind i Helvede, når det er fugtigt, især når der er noget med olie og frostvæske og som jeg husker det, ødelægges det af bremsevæske, hvis man ikke er hurtig til at få det tørret op.

Og endelig var det ment som et godt råd til overvejelse!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også