Skæv isokern

Jeg har fået sat en isokern ned i min gamle skorsten. Isokernen står præcis i midten af skorstenen men indgangen fra brændeovnen er forskudt lidt mod venstre side af den oprindelige skorsten hvilket betyder at røret ikke kan bores direkte ind i isokernen men rammer sådan lidt i siden på isokernen. 

Mit spørgsmål er: kan jeg blot bore/hugge røret ind og så tætne med fugemørtel eller er det en ommer....?


 Bungalow... Nu med helt ny 1.sal. - www.plusa.dk/hus

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah hvis ikke du vil flytte røret fra brændeovnen, kan du jo blive nød til at lavet det som du foreslår. Men er det egentlig så væsentligt om afgangs røret fra ovnen sidder lige i centrum, jeg tror det ikke det væsentligste må være at du får tætnet så der ikke kommer noget sideværts ud fra isokernen. Der er vel efterfyldt med lecanødder omkring Isokernen.
Skrevet af www.abr.dk på 23 feb 2012 23:50
Få lavet et vinkelrør fra brændeovnen hos en smed eller skær det selv til og få det svejset.
Der er nok en ny bruger der keder sig bravt for tiden

Med mine 130 svar har jeg da kun kedet mig 1 % af den tid du har kedet læserne med dine indlæg. 
Jeg stopper også snart, da det næsten er som at tage brødet ud af munden på mig selv at rådgive andre om ikke at lave de fejl jeg lever af at få rettet.
Tager det snarer som en lærerig dokumentarion for hvorfor det ofte går så galt som det gør.

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

Ja ja tag det nu lige roligt, grunden til at jeg skrev du keede dig var at du har besvaret en masse, som der egentlig var udmærkede svar på.
Og så en god gang drilleri

Men ja jeg har skrevet mange indlæg igennem årene, med mere eller mindre held
Hej alle I ivrige debattører

Lad os nu få kammertonen tilbage i debatten.

Jeg synes, at www.abr.dk's indlæg er gode og kompetente - uden at være anmasende eller anprisende for hans virksomhed. Selv om det måske er en skjult reklame for egen virksomhed, så er det i mine øjne en OK balance som kompensation for den tid, der bruges.

En tak fra mig til de håndværkere og professionelle (ingen nævnt - ingen glemt) som byder ind med indlæg på linie med os andre amatører.

Hilsen fra Janus

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis