Tynd isolering

Hejsa

Kender I til et tyndt produkt til isolering af f.eks. kældergulv (betongulv)? Jeg vil gerne lægge fliser/klinker i kælderen, men vil først have lidt isolering under. Jeg mindes at have hørt en håndværker snakke om et meget tynd isoleringsmateriale. Siger det Jer noget?

Overvejer også gulvvarme under klinkerne. Hvor meget isolering skal der under hvis det ikke skal blive en energisluger?

Mvh

Jesper
Hejsa Kender I til et tyndt produkt til isolering... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener desuden at hvis du vil have gulvvarme er det et must at få mere isolering i gulvet en 4 -5 cm. Ellers får du et højt varmetab både ned i gennem dækket og ud i gennem fundament.


Går meget stærkt ud fra du kender det omtalte produkt så længe du kommer med en sådan udtalelse??? Har lige snakket med salgs konsulenten fra Wedi, og det her var hans anbefaling.
Ifølge Wedi´s eget produktblad har 30 mm Wediplade en lambdaværdi på 0,800 og en uværdi på 1,03. Hvordan kan en konsulent fra Wedi anbefale det til et kældergulv med gulvvarme ? Der er krav om en uværdi på 0,12 ved renovering af kældergulve med gulvvarme.

http://www.lyrk.dk
hvorvidt det er en godkendt løsning mht. uværdi, skal jeg ikke kunne udtale mig om da jeg ikke har undersøgt det nærmere. Men gulvvarme på 5,5cm uden at skulle banke beton op, så er det mit umiddelbarret bedste bud.
Nogen vrøvler mere end godt er.

Som bekendt er Lambda-værdien udtryk for et materiales varmeledningsevne. Og dermed varmeisoleringsevne.

Ligeså er U-værdien udtryk for en bygningsdels varmeisoleringsevne.

Den lange stribe af tekniske data der fremgår af Wedis hjemmeside enten det rene vrøvl, ukendte af de fleste, anvendes ikke udenfor producentlandet og er uden den store værdi når produktet skal vurderes.
Som så mange af den type produkter der kun henvender sig til private forbrugere har oplysningerne kun til formål at imponere samme forbrugere.
Forbrugerne, samt en enkelt fynsk tømrermester >), kan alligevel ikke vurdere værdien.

Jeg kan vurdere værdien ud fra de oplysninger producenten er kommet med, og at den umiddelbart er alt for lav. Hvor du vil hen med den kommentar, ved jeg ikke helt Man må formode at de oplysninger producenten kommer med er nogenlunde nøjagtige, det plejer at gå rimelig stærkt med at forbyde ulovlig markedsføring og for høje uværdier i forbindelse med nye isoleringsprodukter på det danske marked.

http://www.lyrk.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis