Tynd isolering

Hejsa

Kender I til et tyndt produkt til isolering af f.eks. kældergulv (betongulv)? Jeg vil gerne lægge fliser/klinker i kælderen, men vil først have lidt isolering under. Jeg mindes at have hørt en håndværker snakke om et meget tynd isoleringsmateriale. Siger det Jer noget?

Overvejer også gulvvarme under klinkerne. Hvor meget isolering skal der under hvis det ikke skal blive en energisluger?

Mvh

Jesper
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være Aerogel som har en isoleringseffekt der skulle være 3 gange bedre end styropor eller mineraluld.

Prisen er nok også derefter - men finder du ud af mere, så skriv gerne herom.

Mvh
Henrik.A
Ved ikke hvor let det er at komme i kontakt med dem som privatperson, men hvis du har lidt flere informationer, vil jeg skam gerne hjælpe med at se om de har en løsning.

Hvor meget isolering har du plads til, evt inkl. gulvvarmen.??
Måler lige når jeg kommer hjem...
Umiddelbart findes der ikke nogen form for isolering som har 3 gange så god isolerings effekt som mineraluld eller glasuld, ikke noget som er til at betale sig fra. Flere producenter af reflektiv isolering hævder dog at de har fundet den hellige gral, men de har meget svært ved at bevise deres resultater, og flere firmaer er blevet dømt gentagne gange for ulovlig markedsføring mv. Udover det har det vist sig at villa ejere som har isoleret deres huse med reflektiv isolering, feks i forbindelse med en 1 sal, bestemt er blevet skuffede i forhold til de test resultater der blev fremvist da de købte produkterne. Vi har også haft flere diskusioner om emnet her på forummet hvor det heldigvis viser sig at det er de færreste der tror på produkterne.

http://www.lyrk.dk
Annonce
Til Naveren:

http://www.starch.dk/private/energy/insulation.asp

Lad os så lige glemme dette "reflektiv isolering" som jo nærmest (med rette) er blevet et fy-ord.

Mvh
Henrik.A

Jeg har nu målt og der er plads til 5,5 cm. Hvad ville I forslå at jeg brugte som isolering hvis jeg gerne vil have klinkegulv og gulvvarme? Lad os glemme alt om "tynd" super isolering. Det lader til at være en skrøne blot.

Jesper
Den wedi løsning jeg snakkede om med gulvvarme, kan laves med tilfredsstillende resultater ned i en 3cm tykkelse. Dvs. du kan lave en gulvvarme løsning på ca. 4-4,5 cm inkl. flise og klæb etc. og hvis du vil op på de 5,5 cm. kan pladen også fås i 4cm tykkelse.

En fornuftig pris på sådan en plade 30×600×2600mm er 329 kr. inkl moms.
Det er vigtigt lige at huske at hvis der sker væsentlige ændringer, eller det er rentabelt i forbindelse med arbejdet skal U-værdierne modsvarer bygningsreglementet. Jeg mener desuden at hvis du vil have gulvvarme er det et must at få mere isolering i gulvet en 4 -5 cm. Ellers får du et højt varmetab både ned i gennem dækket og ud i gennem fundament.

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

Skrevet af HHA på 30 jan 2012 16:14
Til Naveren:

http://www.starch.dk/private/energy/insulation.asp

Lad os så lige glemme dette "reflektiv isolering" som jo nærmest (med rette) er blevet et fy-ord.

Mvh
Henrik.A



LOL den er vip isolering er super effektiv(hvis det passer), men 89 € pr. kvm, så er det vist også betalt hvis man fik indbrud ville tyvene lade fladskærmen stå og løbe med isoleringen istedet

Noget andet og ikke helt forståligt er når de skriver at prissammenligningen kan være svær pga forskellige priser i EU, det var da noget vandvittige forskelle på samme produkt inden for eu.
Difficulties in price comparison is indicated by the following best prices incl. VAT per square metre for one and same PF-product Kingspan Kooltherm K5 EWB 50 mm in UK: EUR 10,68; Germany: EUR 19,64; Denmark: EUR 29,19.


 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis