Lys (halogen) i lysning over port

Hej derude,

Jeg får monteret en ledhejseport i antrazitgrå, der er 300 cm i bredden og 212,5 i højden. Lysningen er ca. 35 cm i bredden.

Hvor mange spots vil i mene, der skal være over port? og hvad monterer i typisk: 12V eller 230V - måske med dioder?

Port har hovedhus til venstre og nabogrund mod højre. Hvilken afstand fra højre og venstre side skal/bør jeg sætte spottene?

Hilsen Torben

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lidt svært at sige uden at have set det, men vil helt sikkert montere 230V spot. Kommer an på hvor meget lys du vil have. men et bud vil være at placere 3 spot fordelt over portens bredde med 35W lyskilder. giver det formeget lys kan de jo skiftes til 25W.
Skal de være tændt lang tid ville jeg overveje spot med LED lyskilder.

Hej Torben.

Hvor mange timer om dagen?(natten) skal lyset være tændt?

Til selve indbygningsspotten skal du vælge en der er rustfri, tit og ofte vælger folk en billigere spot til 100kr men fortryder det 1½ år efter når spotten er skallet af og rusten.

hvis du så vælger at sætte et skumringsrelæ på som gør at lyset er tændt hele natten ville jeg vælge en 3W LED pære 

Hvis du sætter 2 op centreret op i midten af porten svarer det til et strømforbrug på ca 50kr om året

Med venlig hilsen
Jonas


 


Elartikler med gratis levering i hele Danmark : www.greenline.dk
Blog om Elartikler - Alle kan være med : www.elartikler.dk
LED belysning og LED pærer : www.ledlys.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis