Male Fliser / Bad

Jeg har et badeværelse i en lejlighed, uden vinduer, hvor jeg gerne vil have malet fliserne på væggene og på gulvet, da udskiftningen er alt for dyr.

Har i selv prøvet at male fliserne både på væggen og gulvet i et badeværelse? Hvad er ulemperne?

Nogen anbefalinger? Jeg er villig til at betale for en god maling hvis kræves

 // www.my1337.com //

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Glem det, du vil blive træt af det og det er et kæmpe arbejde at fjerne igen. Er det en lejlighed du har lejet, skal du sikkert også have husværtens velsignelse.

Man kan godt male fliser i et bade værelse, du skal nok ikke male fliser på gulvet, da det vil slides alt for hurtigt, men vægfliser er muligt, selvfølgelig hvis du forventer en løsning som holder mindst 10 år, er det nok ikke løsningen.

Vi har malet fliserne i et badeværelse, og her 2½ år efter ser det stadig fint ud, selvfølgelig lidt slidt i bruse kabinen pga kalk.

jeg brugte denne type maling, og malede med en lille rulle.
http://eshop.silvan.dk/vare_Plasti-Kote-Flisemaling_74466

Det er meget vigtigt at få renset ordenligt af inden, afkalkning og rensning med en grøn skrubbe svamp, og affedtning inden maling.

før, meget brunt i brunt

her allerede bedre efter første gang maling.

Har desværre ikke lige et billed af det færdige resultat.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Som danielvagn skriver. Rens godt af, vask med grundrens, vask efter med vand tilsat 10% edikkesyre 32%. Mattér fliserne med sandpapir korn 150-180, fjern slibestøvet og mal.

Brug en vedhæftningsgrunder først, hvis du vil være sikker på malingen ikke kommer til at skalle af og slut med 2 lag træ og metalmaling.

Hvis du gerne vil male gulvet, vil jeg anbefale at bruge en epoxy efter afrensning som ovenfor.
Hvorfor skal det hele være hvidt? Det er jo ikke et mejeri vi tager bad i. Jeg synes de bruge fliser var meget pænere. Kulør på overalt, og glem alt det hvide til æggekagen!

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

Men ABR du har jo også hvid væge;-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også