airbrush pistol og teknik

hej jeg vil lige høre om nogen her er nogenlunde ferm med airbrush pistol og kan fortælle lidt om det.

min ide er at lave et bord der skjal males med graffiti lignende tegn og gerne med airbrush, da det gør det nemmere at bruge en stærk maling som er vandresistent og med egenskaber der generelt er bedre end en almindelig vandbaseret træ og metalmaling.

spørgsmålet er om den fra biltema til 400kr er okay og om det er svært, hvad skal man passe på og sådanne praktiske ting. vil gerne ende op med et højglans hvidt bord med graffiti agtige ting på, ligeledes i højglans.

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis det er selve air brushen du mener til 400kr er der her et bud på den jeg selv har stor glæde af at bruge, og der er en eller 2 andre i samme kategori, til meget få penge..
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__9294__Twin_action_air_brush_set_.html

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
hej takker. problemet er blot at den koster kun 100kr, men så skal du ligge fragt, told og moms oveni. deres firma ligger vil i østen eller usa??? de har en tysk filial, men de forhandler ikke denne airbrush. hvordan har du båret dig ad.
det ligger i Hong Kong ja,
fragt derfra kan klares til 9$, airbrushen 18$, = 152½kr, så den ryger i tolden, 160kr i opkrævnings gebyr + moms = 390,6 kr

Jeg har blot bestilt hvad jeg skal bruge i HongKong og taget regningen med på opkrævning.
Men jeg mener absolut den er prisen værd, alternativ kan du jo se om der er andet du skal bruge, da det trods alt vil gøre opkrævnings gebyret billigere pr enhed.

Mvh
Martin

Mvh
Martin

ok takker. jeg tror jeg lige må cruise lidt rundt på nettet for at se hvad der ellers er, men skal da bestemt huske linket. forresten hvordan er det at male med en sådan pistol??? jeg er nogenlunde ferm med fingrene men ikke nogen picasso eller toptjekket autolakerer, men er det nemt nok at male detaljeret med den og hvad maling har du erfaring med er godt.
det er ikke raket videnskab at bruge dem. malingen skal have konsistens ala kaffefløde.
den jeg linkede til kommer med 2 str nåle, alt efter om det er fint eller lidt større man skal male, og man kan justere hvor meget den kan lukke ud af maling.
det er meget forskelligt hvad maling der er godt, alt efter hvad du skal male.
Men som du skriver her, et bord.
Der har jeg selv på møbler brugt vand basis træmaling (plejer at blande, så jeg har stående i ½L sodavands flasker)
og som top har jeg brugt en fin vand basis gulv lak.

Andre ting har jeg brugt hobby malinger, samt de små tuber acryl maling, som man bruger til at lege kunstner ;-)

Mvh
Martin

Annonce
Her har de også en del airbruch, og det er i Danmark.
http://www.co-import.dk/16350228

mvh jens
takker. nogen specifik du foreslår. er iøvrigt venstrehåndet.
de kan normalvis bruges af både højre og venstre håndede. men hvad du skal vælge vil komme meget an på hvad du evt har i forvejen, som kompressor, vandudskiller ?

Mvh
Martin

bare en alm. billig kompressor fra jem og fix. har fået den men tror cet er en til 500 kr med tryk på 5-8 bar og ingen vandudskiller
vand udskiller er et must, men det koster nu ikke det vilde i harald skrald
til tegning og detalje maling vil jeg mene den i linket fra Jens, der hedder bossdyr-132 er fin, den kan også til nød bruges til at lakere med til sidst, men dog ville jeg vælge en lidt større

Mvh
Martin

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også