Kulfilter til varmegenindvinding

Hej

Vi er de (næsten) lykkelige ejere af et nyere Genvex anlæg. 'Næsten' skyldes, at naboernes brænderøg ofte går lige i indsugningen, selvom vi har forsøgt at placere den strategisk.

Vi vil derfor høre om der er nogen der har erfaring med installation af kulfilter på et varmegenindvindingsanlæg? Forstår ikke hvorfor filter ikke fåes til installation direkte i apparatet, men skal monteres i egen filterkasse. Nogen der ved hvorfor?

På forhånd tak for evt. svar.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske du hellere skulle kontakte naboen og fortælle ham at hans røg genere jer. Han kan blive pålagt at sørge for at det ikke sker og kan han ikke det kan han få et forbud mod brugen af brændeovnen.
Skulle du have et kulfilter til at være efektivt skal det skiftes ret tit når det er røg fra brændeovnen der skal renses fra, det vil nok blive en halvdyr "fornøjelse" for din Muldvarp.
Skrevet af jpnr på 29 jan 2012 15:30
Hej

Vi er de (næsten) lykkelige ejere af et nyere Genvex anlæg. 'Næsten' skyldes, at naboernes brænderøg ofte går lige i indsugningen, selvom vi har forsøgt at placere den strategisk.

Vi vil derfor høre om der er nogen der har erfaring med installation af kulfilter på et varmegenindvindingsanlæg? Forstår ikke hvorfor filter ikke fåes til installation direkte i apparatet, men skal monteres i egen filterkasse. Nogen der ved hvorfor?

På forhånd tak for evt. svar.

Jeg er også interesseret i kulfiltre til mit anlæg men jeg har ikke set nogle som sælger dem.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Og grunden er nok som jeg tidligere har beskrevet, at det vil blive forholdsvis dyrt at vedligeholde de filtere.
Skrevet af Håndværkeren på 04 feb 2012 16:03
Og grunden er nok som jeg tidligere har beskrevet, at det vil blive forholdsvis dyrt at vedligeholde de filtere.

Hvorfor? de kan vel fabrikere dem som de andre filtre, som en kassette, og når filtret så er færdigt udskiftes det. Det kan vel sammenlignes lidt som de filtre man udskifter i emhætter. 

Men jeg vil kontakte Dantherm og høre om det er noget de har eller overvejer at producere. 

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis