Trådløst netværk

Jeg har opdaget at min trådløse router ikke virker ret godt. Jeg har derfor sat en router mere på, og så virker det godt. Bortset fra een af vore bærbare, på den kan jeg ikke få funktionen "vis og vælg trådløse netværk" til at virke. Programmet "inSSIDer" viser 4 netværk, hvoraf de 2 høje er mine, og den bærbare er stadig tilsluttet den dårlige router (den røde). Men altså funktionen "vis trådløse netværk" viser intet, og så kan jeg jo ikke vælge.
Hvad kan jeg jeg gøre for at få vælgefunktionen til at virke?
2 billeder er vedlagt.
Knudr

Venlig hilsen
Knud
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg prøver lige at vedlægge igen:
Knudr

Venlig hilsen
Knud
Hej Martin
Ja, jeg har adskillige gange trykket på "opdater netværksliste" uden resultat. Jeg kender ikke andre end det program. Findes der andre?
Ja og så har jeg jo det på billedet, som hedder "inSSIDer", men i det kan man jo ikke vælge, kun se hvilke der modtages.

Venlig hilsen
Knud
hvad hvis du slukker for det trådløse og tænder igen?

 Mvh


Martin

Højreklik på computer, vælg egenskaber, så enhedshåndtering, find dit trådløse kort på listen under netværkskort, højreklik på dit trådløse netværkskort, vælg fjern. Når kortet er fjernet genstarter du computer og venter på kortet bliver installeret igen af windows. her efter prøver du at oprette forbindelse igen.

Elektronikteknikeren
Annonce
Martin,
Jeg har slukket og tændt adskillige gange, men det hjælper ikke. Findes der andre programmer til at vælge netværksforbindelse?

Gregersen,
Jeg fjernede kortet som du sagde, men kortet blev ikke geninstalleret ved opstart. Jeg tror dog at jeg har fået det geninstalleret manuelt. Det hjalp desværre ikke, og nu kan jeg ikke se nogen af de 2 routere, så nu er jeg flyttet til en anden compyter

Jeg håber på flere gode råd

Venlig hilsen
Knud
Hej Knud,

Flere producenter laver deres eget program til at vælge netværk og de gør så at Windows eget ikke virker(Du bør kunne se det nede ved siden af uret). Det du skriver til Gregersen med at du manuelt skal installere lyder underligt. Er det et indbygget trådløst kort eller er det et du selv isætter?

Hvilken model er din PC?

 Mvh


Martin

bag på routeren er der en resset knap/hul.!

den kan du annuller routeren og den skal holdes ind i ca ½ minuts tid.
måske lidt længere.

du kan bruge et digitalt minut ur.
eller andet ur med sekundt viser.!

for at nulstille routeren. og sætte op på ny.!
Hej alle
Det er en thinkpad T42.
Og her ved middagstid startede "vis trådløse netværk der er tilgængelige" sig, og jeg kunne frit vælge den router jeg ville.
DEN KØRER IGEN.
Jeg har prøvet alt hvad i foreslog, så præsist hvilket råd det var der virkede, ved jeg desværre ikke, men tak alle.

Venlig hilsen
Knud
Det var mit.

Elektronikteknikeren
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis