isolering af udluftningskanal

hej
jeg har lavet udluftning fra mit badeværelse, op igennem loftet og ud igennem en allerede eksisterende firkantet hætte i taget, det rør jeg har benyttet fra udsugeren i loftet er ø110 mm plastrør, rørføringen er ca 120 cm lang og har en bøjning på midten på ca 20 cm, OK SÅ KOMMER SPØRGSMÅLET hvordan isolerer jeg bedst denne rørføring så den omkringliggende rockwool ikke bliver våd, og hvad gør jeg for at den evt isolering der ligger mellem røret og siderne i taghætten ikke bliver våd????   nogle gode råd

mvh

rene

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du bare isolerer, er der ingenting der bliver våd, og du kan evt anvende noget overskydende Isover, men ellers vil en 50 mm måtte 2 gøre underværker
Husk at isolerer helt op og anvend en isoleret tilslutning til taghætten, hvis det er af en nyere type der er beregnet til dette.
Æh????

Jeg ville droppe kloakrørene på ø110 = 95 cm2 og skifte dem ud med en præisoleret kanal på 20 x 20 cm = 400 cm2 så denne passer til taghætten og så lave en overgang til emhætten. Fordelen er at emhætten kan komme af med luften, og at den fungerer som naturlig ventilation når motoren ikke kører.

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

Tror altså ikke Rene har en emhætte på badeværelset - men man ved selvfølgelig aldrig :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis