Byggesjusksag

Hej jeg er en frusterede datter!

Mine forældre har nu igennem flere år været i en sag med et tømre firma omkring byggesjusk. 
Sagen starter i 2005, hvor at et byggefirma kommer ud for at give et tilbud på at lægge tag og isolere. Da han tager taget af vil han ikke ligge presenninger, så han smed dem i haven, det gjorde så at vi fik vandskader i loftet til stueetagen og el system. Han accepterede at han ville lave et afslag på 100.000, men mine forældre glemte desværre at få det på skrift. Så lægger han tag og isolere, men så bliver isoleringens pladerne våde og han bliver mere og mere arrogant og mere af vores hus bliver ødelagt. 

Så kommer der en mand fra vores forsikringsselskab kommer ud og han siger at vi skal smide vores byggefirma ud med det samme fordi de ødelægger vores hus. Og på det tidspunkt er taget ved at falde ned i hovedet på os. 

Han ligger så sag an mod mine forældre omkring at de skal betale restbeløbet, men de vil ikke betale fordi at byggefirmaet ikke har lavet det færdigt det som de havde lovet + de havde skåret nogen hovedbjælker over i kippen og at der var kommet vandskader i træet så der går svamp i det så de måtte udskiftes. 

Mine forældre skriver så til byg, omkring deres problemer, da dette tømrer firma er medlem af byg. Da de ved at når man er medlem der burde man være et godt tømrerfirma. Men BYG udtaler så at de problemer der var med huset var for store så dem kunne de ikke tage sig af, men det tog kun vores mand fra forsikringsselskabet en time at omdanne sig et indtryk af hvor slemt det stod til med huset. Så på grund af at de ikke ville komme ud har vi nu været i syn og skønssager de sidste 4 år, som har skulle tjekke vores hus. Så derfor har vi ikke kunnet lave særlig meget videre på huset, kun der hvor vi har fået lov. 

Så ligefør selve hovedforhandlingen melder firmaet ud at de er gået konkurs, så mine forældre har mistede alle de penge de skulle have igen. Men firmaet er nu startede op igen, igen i BYG regi, og nu vil mine forældre altså gerne have deres penge! 

Jeg ved godt det er et skud i tågen at skrive her! Men jeg har virkelig brug for at jeg måske kunne få et svar på hvad mine forældre kunne gøre i den sag her. Håber virkelig at nogen kan sige hvad vi kan gøre, fordi det har nu påvirket min familie i mange år! Jeg overvejer om man kan gå til medierne med det, men ved ikke om det på nogen måde kan hjælpe. Jeg håber utrolig meget at nogen ved hvad vi kan gøre!

På forhånd tak til dem der vil svare 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det allerbedste råd i kan få: Snak med en jurist, han vil kunne fortælle jer hvordan i er stillet!

Desværre er der nogle brodne kar i branchen, og det lyder som om i har stiftet bekendtskab med nogle af dem! I og med i allerede kører syn og skønsag, så er der vel ikke rigtig mere i kan gøre indtil der foreligger en afgørelse - som entreprenøren sikkert vil ignorerer!

Jeg synes dog at i vedvarende skal skrive til byg og påminde dem om troværdigheden af deres ordning, når de ikke engang er i stand til at varetage en vurdering af den enkelte sag og at de optager medlemmer som tidligere er gået konkurs med andet firma. Ordningen skriver at der gives kompensation på op til 100.000 kr - en kompensation som ud fra det du beskriver, i bør være berettiget til. Kæmp for det og husk ALTID:

-Få alt på skrift
-Navne på dem der korressponderes med
-Datering

Jeg tror ikke på at det hjælper at gå til medierne! Vi har gentagne gange set programmer hvor folk føler sig snydt, og udbyttet er som regel meget sparsomt fordi lovgivningen på området er utilstrækkelig! Det der måske kunne være interessant, ville være i forhold til hvad man som forbruger egentlig kan bruge byg garanti ordningen til. Mange firmaer reklamerer med at de er tilknyttet, men hvor mange ved egentlig hvad det betyder!

 Certificeret Statiker

Skrevet af Ingenioeren på 28 jan 2012 20:17

Jeg synes dog at i vedvarende skal skrive til byg og påminde dem om troværdigheden af deres ordning, når de ikke engang er i stand til at varetage en vurdering af den enkelte sag og at de optager medlemmer som tidligere er gået konkurs med andet firma. 
Så længe man vil betale for at være med i deres ordning, og ellers ikke på gældende tidspunkt står i RKI, så kan alle være medlem af byg, uanset hvor mange gange man er gået konkurs, husk at BYG jo også driver forretning, og man siger jo ikke nej til  kunder der kan og vil betale.

Byg garanti er opreklameret, som jeg også har pointeret mange gang før herinde.

en meget kedelig sag, personligt har jeg ikke kendskab til sådanne sager ud over det man har set i tv, men kan ikke lade være med at tænke på at skaden må da blive større og større, den fugt trænger vel dybere ind i træet, murværk og andre steder.
mener tv 2 på et tidspunkt lavede nogle progranmmer om byggesjusk, måske man kan finde dem på nettet et sted og få lidt gode ideer til hvordan man håndtere sådanne sager.
firmaet starter hurtigt op igen fordi de skifter bare ejer eller de lader en anden del af firmaet tage skraldet, aps. eller hvad de nu finder på.

held og lykke med sagen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis