Udluftning til tørretubler

Hejsa!

Ja jeg ved ikke engang helt hvad det hedder, men jeg har købt mig et hus, og der vil jeg have tørretumbleren ind og stå på et toilet på 1. sal hvor den ikke har været tidligere! 
Så er der den her slange der skal ud af huset. Først skal den ind i skunken tænker jeg, men hvad så?
Og hvis jeg ikke kan det selv, hvilken håndværker er det så der er mand for at lave sådan noget?

På forhånd tak!

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen selvfølgelig kan du da selv det, at sætte en Håndværker på det job, bliver næsten lige så dyrt som din tørretumbler kostede. Men skal slangen føres op gennem taget eller kan du nå at få den ud gennem et stykke mur.
Ja det er jo ligeså meget det der er mit spørgsmål.. når jeg først har den i skunken, hvor skal den så videre hen?
Kan man få den ned så den blæser ned i udhænget... I må undskylde hvis jeg ikke kan de rigtige ord, men håber i forstår
at skulle have den ud gennem taget og tagplader osv lyder meget besværligt, jeg er stadig helt på begynder stadiet LDS, så meget at ud over min tommestok er stortset alt mit værktøj noget jeg låner af min far (det skal der dog snart ændres på) men jeg tænkte at der er jo de brædder om under der ved udhænget, og man ku lade den komme ned der, eller er det forkert eller umuligt af den ene eller anden grund?

Du er jo nærmest nød til at finde ud af om du kan nå ud i udhænget uden at skulle igennem en mur. Kan du lægge slangen ud over muren er det da fint, med du skal jo have et hul igennem bræderne på undersiden af udhænget, og der i skal du så have en rist, så der ikke flyver fugle op i slangen og bygger rede. Og så skal du isolere slangen grundigt, ellers vil du nok få store problemer med kondens vand i slangen der måske vil kunne løbe tilbage til maskinen.
Glem alt om aftræk og gennemføringer og køb en kondenstumbler. Det er nemmere, den bruger mindre strøm og du beholder varmen indenfor klimaskallen til gavn for varmeregningen. Om sommeren kan du lukke vinduet lidt op.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Tjaeh!
Det er selvf også en mulighed! Hvad koster sådan en satan så?

Egentlig har jeg kun den tørretumbler fordi det var en af de få ting der rent faktisk var i huset da jeg overtog det. Hjemme ved de gamle hvor jeg kommer fra har vi aldrig haft en tørretumbler, men når den nu var der ville det jo være dumt ikke at bruge den tænkte jeg! Bagefter kom jeg så i tanke om det hele skulle flyttes

Annonce
en kondens tørretumbler koster vel fra 3000 og ind til du ikke gider give mere, du kan evt kigge på

http://www.whiteaway.com/toerretumblere/

der kan du i søgefeltet under type trykke aftræk eller kondens.

men hvis det er for og bruge den du har, er det svært når man ikke lige står og kan se opgaven syntes det ville være godt hvis du kunne alliere dig med en bekendt dele en bajer og så kunne han lige vise dig hvordan han ville løse det og hvad i skal bruge. det er ikke selve opgaven der er det store problem men mere hvad der lige er af muligheder.

Denne her kunne da være en prisbillig mulighed. Hvis du ikke skal bruge den ret meget er energiklassen af mindre betydnng, men du skal vøre opmærksom på det.

Og glem det nonsens om at spare på varmen. Varmen kommer fra elektriciteten, ikke ud af den blå luft. Fordelen ved en kondenstumbler er, i denne sammenhæng, at du ikke smider varmen ud til fuglene.

Jeg kender ikke det påglædende produkt eller dets kvalitet.

Chr.

http://www.whiteaway.com/product/hoover-dyc870b/

Skrevet af Chr. på 29 jan 2012 09:57

Og glem det nonsens om at spare på varmen. Varmen kommer fra elektriciteten, ikke ud af den blå luft. Fordelen ved en kondenstumbler er, i denne sammenhæng, at du ikke smider varmen ud til fuglene.

http://www.whiteaway.com/product/hoover-dyc870b/

Ovenstående henviser til noget af det der står i linket.

Chr.

Jeg synes det er helt ok at du vil bruge den gamle tumbler, når den nu er der. Hvis du alligevel ikke vil anvende den alverden (som du skriver) så går der godt lang tid inden de ca 3000,- en ny koster er tjent hjem.
Er selv flyttet i hus, hvor der var en ældre aftræks-tumbler. Den kører heller ikke ret meget. Men i en snæver vending er den da rar at have.
Og det kan godt være at en ny kondens-tumbler er lidt billigere i drift, men det billigste er trods en god gammeldags tørresnor.

Og for øvrigt: tillykke med huset og god vind med fremtidige projekter.

mvh
BS

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis