Fiat Stilo kan ikke starte

Hej

Vi har en Fiat Stilo årgang 2003. Forleden var der pludseligt ikke noget strøm på batteriet. Idet vi aldrig har skiftet det benyttede vi lejligheden til at gøre dette. Jeg monterede det, og bilen startede efterfølgende omgående. Jeg stoppede bilen igen efter at have konstateret at den startede fint. Siden den tid har vi ikke kunnet starte den. Vi kan køre de nye batteri helt flad uden at den starter.

Er det nogen, som har nogle forslag til, hvad der kan være galt ?

På forhånd tak !


Selvbyggeren

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er der gnist på tændrør? er der en form for start spærre der kan gå ind og lave ballade?
Hej

Nej, der har ikke tidligere været startproblemer, men bilen har til tider haft mærkværdige fejl, hvor den f.eks. pludseligt går i stå mens man kører. Fiat værkstedet har haft den inde mange gange, men har aldrig fundet noget konkret.

Jeg vil nu lige forsøge at tjekke i henhold til Henrik@p's forslag.

Selvbyggeren

Hej
Prøv med en anden nøgle hvis du har en - det kan være en startspærrefejl som du har.
Lyser der en lampe med en nøgle (måske ved du hvordan startspærrelsmpen ser ud ? ) ellers prøv at se i din instruktionsbog hvis du har den !
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Hej

Det er yderst underligt med den bil. I går lykkedes det mig efter mange forsøg, at få gang i den. Jeg lod den gå i tomgang. Da jeg stoppede den, kunne den efterfølgende starte ligeså fint som den plejer. Nu har den dog fast et blinkende motorikon med påskkriften "Engine Fault" samt en bibbende tone.

Her til morgen startede jeg den lige igen, og denne gang med en anden nøgle. Den startede omgående, men den har stadig den bibbende lyd og fejlen "Engine Fault".

Jeg tror selv, at det udelukkende er batteriskiftet, som har bragt den helt ud af fatningen. Kan man selv fjerne fejlmeldingen eller skal man igen til Fiat for at få den nulstillet ?

Selvbyggeren

er ikke den helt store mekaniker, men nogen siger man skal prøve og pille plus polen af batteri og lade den stå en halv times tid, derefter sætte polen på igen, det skulle vidst nok i nogle tilfælde nulstille computeren i bilen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis