Min far og jeg købte for 3-4 måneders tid siden en Puch Maxi K på dba.
Den første dag virkede den rigtig godt, og startede på 1-2 jog, men den fik somme tider problemer med at komme op i omdrejninger, fordi chokeren hoppede op, men man skulle bare trykke den ned, og så kørte den fint igen. Den er standard og kører ca 30 km/t.
Men dagen efter, hvor jeg ville ud og prøve at starte den, ville den INGEN ting, jeg kunne bare jogge og jogge uden der skete noget, men efter 10 minutters tid fik jeg den igang, og fungerede som dagen før. (Det skal lige siges at når den har været varm, og har kørt lidt, starter den efter 30 sekunders tid, hvis den har stået stille i et par timer - skal lige siges))
Dagen efter, ville min far prøve at køre på arbejde på den (8 km hver vej) og han brugte de 10 minutter (måske 200 jog) hver gang for at kunne komme afsted.
Vi kørte på den et par gange, og så tog vi den til en mekaniker fordi vi gerne ville have den til at fungere optimalt (Scooter mekaniker, ikke knallerter) men han vidste ikke så meget om det, så han skilte den lidt ad osv, og så borede han 4 huller nede i bunden af udstødningen, men det blev den bare dårligere af, og nu har den meget svært ved at komme op i omdrejninger, og den tager ligeså lang tid om at starte. Den var blevet dårligere, for 700 kr. ja tak...

Mekninkeren kunne kun sige at han tror at problemet er at motoren suger "falsk" luft ind et sted, så der kommer for meget luft ind.
Men så ville jeg prøve at finde ud af det selv, så jeg læste en hel masse (bla her på LDS) og så her den anden dag, fik jeg selv monteret en ny dyse. Det hjalp ikke. Så satte jeg nyt tændrør på idag, og den vil stadig ikke starte med det samme. har også stillet lidt på tomgangen, men det har heller ikke hjupet.
Jeg vil utrolig gerne have et råd til: Hvordan får jeg den til at køre ordenligt? Chokeren hopper op hele tiden, så den ikke vil komme op i omdrejninger og man skal nærmest holde den inde før den vil køre.
Hvordan kan jeg gøre noget for at få den til at starte hurtigere?
Jeg siger på forhånd 1000 tak!

jeg er så glad for den knallert, og mit største ønske er at få den til at køre godt

Mvh Frederik juel martinsen