Fortsatvæg, lydisolering og stikkontakter!

Min nabo larmer af h..... til. Der hostes hver nat og jeg bliver sindsyg af ikke at kunne få min søvn.

Jeg vil derfor gerne lave en forsatsvæg med lydisolering og har fundet fine guider til dette.

Jeg har dog et problem.

I den nuværende væg er der 2 stikkontakter og mit eneste telefonkabel (som også bruges til internet), så det vil være en katastrofe at dække disse 3 til.

Må jeg selv flytte disse ud til forsatsvæggen og i såfald hvordan?

Eller skal jeg have en elektriker på banen og hvad vil den slags så koste? (et skud i tågen)

På forhånd tak for venligheden....

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja stikkontakterne skal føres ud i den nye væg, så der skal også nye dåser til, er det en gibsvæg kan du bruge nogle forfra dåser.
Største problem er hvis ledningerne ikke er lange nok, det dur ikke bare at bruge samlemuffer til at forlænge med et extra styk ledning.
Mener der findes presmuffer der er lovlige, men så skal der nok en elektrikker på banen.

Du kunne jo også lade stikkene sidde hvor de er, og så lave en indfatning i den nye væg, så de sidder inde i et hul.
Nok ikke den kønneste løsning, men er det under sengen eller lignende går det jo nok.
Er du bange for støjen, kan du vel proppe hullet ud med skumgummi

mvh jens

I den nuværende væg er der 2 stikkontakter og mit eneste telefonkabel (som også bruges til internet), så det vil være en katastrofe at dække disse 3 til.

Du skal, hvis du vil gøre det rigtigt, have en strømfordeler/elektriker på banen til at flytte dine stikkontakter ud i den nye væg ved hjælp af nogle forfra dåser. Han vil sandsynligvis trække nye ledninger til stikkontakterne, hvis det ikke er kabelinstallation. Samlinger med pressemuffer er kun tilladt på kabler i krympemuffer, og ikke som i je_ns forslag med pressemuffer på ledningerne i rør. Din telefonledning forlænger du på samme måde. Med mindre den er et kabel, så kan du forlænge den med muffer.

 


fase
Når man skal flytte stik ved en dobbeltvæg kan man ofte klare det ved at flytte stikkene så ledningerne kan nå.
Mener du op, ned eller til siden afhægig af hvor kablet/røret kommer fra? Så er det selvfølgelig en mulighed.

fase
Telefonen behøver du ikke betale ham for at flytte, men du må ikke selv lave det andet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis