Geoteknisk undersøgelse vedr. revne i fundament???

Jeg står overfor at lave mine lån i huset om, og i den forbindelse kommer der en mand forbi fra kreditforeningen og snakker tal og tager billeder af mit hus til en vurdering.
Han opdager så en lodret revne i mit fundament som går op imellem murstenene og slutter under et vindue...det er en revne der har været der siden 1996 da vi købte huset, og som ikke umiddelbart har ændret sig siden

(ja, jeg ved godt den nok skulle have været repareret forlængst af en murer),

men jeg ved at revnen er opstået pga., at der under halvdelen af mit hus er kælder, og resten jord, og det er lige i "skellet" mellem kælder og jord at revnen er kommet, så derfor har vi taget det med ro.

Medarbejderen fra kreditforeningen har nu besluttet at jeg skal kontakte et firma der laver geotekniske undersøgelser, for at vi kan sikre os at det ER pga. skellet mellem kælder og jord under mit hus, at fundamentet har slået revner op i muren, noget som de forlanger, men som jeg skal betale :o(, men hvilket firma på MIDT/VEST Sjælland kan anbefales til dette?

Det drejer sig kun om en undersøgelse med en evt. lille boring, og efterfølgende skal man bare ringe ind til medarbejderen fra kreditforeningen og forklare ham hvordan det står til, det er nok.....så altså ingen 12 siders rapport ;o)

Kender I nogen herinde på Lav-Det-Selv.dk? 

Skal have et svar til kreditforeningen indenfor ca. 14 dage, så det haster lidt.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jep, det firm har jeg fundet, men kan jo intet få at vide derfra før på mandag, altså vedr. hvor meget der skal gøres, pris m.m., og jeg er jo lige ved at revne af nysgerrighed over, om det koster 300 kr. eller 3000 kr. at få sådan en undersøgelse...

Har set en prisliste over et andet firma på nettet, og der stod FRITLIGGENDE PARCELHUS -  GEOTEKNISK UNDERSØGELSE: 7.900 KR.

...se det håber jeg sgu godt nok ikke holder stik ;o(
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis