varmepumper med køl - glem håndværkerfradrag

Fik 2 panasonic Super Scroll 9 luft-luft pumper op i november. høj coopværdi over 5, men skidtet kan køle, og så kan jeg ikke få fradrag på håndværkerregningen 

Eksempler på arbejde, der IKKE gives fradrag for
Vedligeholdelse og reparation
    • Luft/luft-varmepumper, og varmepumper, der kan køle."


    Altså Skat; I gør det sørme da heller ingenting uden forbehold  



    Og regningen for isolering af etageadskillesen kom først d. 2. januar. 
    Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
    4 svar
     Følg tråden
    Annonce
    Annonce
    Annonce
    Det skal være Luft/vand anlæg, for at man kan få stats-støtte. Det er der mange der ikke tænker på, når de haster ud og køber en varme-pumpe.

     

    Ikke helt rigtigt. På tilskudslisten er:


    • Installation af varmepumper, der ikke kan køle (herunder jordvarmepumper)
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=9764


    Nu ved jeg ikke om, der findes luft-luft, som ikke kan køle. Den effekt interesser mig ikke. Det var høj coop-værdi.
    Og desuden havde jeg personligt lang tid før, jeg anede noget om fradragsordningen; besluttet mig for 2 luft-luftpumper.
    For mig (og miljøet) er det ærgeligt, for så er der nogle andre forbedringer i huset, som jeg ville fremrykke, ja de må vente lidt længere.

    Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
    Det der er pointen, er at det skal være til et vand-båret system inde i huset.
    Om du så får det fra sol, luft, jord eller vand, er én fed. Det skal i et central-varme anlæg der er vand-båret.

     

    Steensen

    Jeg har lavet denne tråd for at gøre andre om at være opmærksommme på at Skat ikke uddybder det, som du gør. Bla. skriver Skat ikke på deres hjemmeside, at det skal være et centralvarme-anlæg.
    Hvor du har det fra, det ved du jo selv bedst. Et link kunne være rart. Måske har du siddet med til planlægningen af det? I så fald ved du nu, at Skat ikke altid lykkedes at få kommunikeret deres budskab på en fyldestgørende måde. 

    For mig personligt, er det et dybt dobbeltsuk over systemets ugennemsigtige tankegang og mangel på klar og tydelig tale. Og lidt ærgelse over, at det måske skubber mine solcelleplaner.
    De 7000 + mons, udgjorde lidt over halvdelen af sidste års håndværkerfradrag for mig, som nu ikke kommer til nytte så hurtigt, for miljøets og arbejdspladsernes ulempe.
    Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
     Følg tråden
    Vil du være med? Log ind for at svare.

    Tilmeld dig og få fordele



    Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

    Favoritmarkér spændende indlæg

    Færre reklamer, når du er logget ind
    ...og meget mere



    Tilmeld dig gratis