Mini varmepumpe??

Hej med Jer.

Jeg overvejer at få en varmepumpe i vores køkken, da der er ret koldt om vinteren pga. manglende radiator. Der er ikke plads til en radiator, men en varmepumpe ville være super. Kan man få dem i mini version? Køkkenet er ret lille.

Er der nogle faldgruber ifm. varmepumpe i køkken, f.eks. varmepumpe vs. emhætte?

Vi har naturgas nu. Er varmepumper generelt billigere?

Mvh

Jesper
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En lille varmepumpe er uforholdsmæssig dyr i forhold til, hvad du får af effekt pr krone.
Kvad med at sætte en blæser til at puste gennem en varmeflade, der er sat til det eksisterende varmesystem. Det fylder ikke mere end varmepumpen og vil være betragteligt billigere.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg kan ikke huske, hvad de hedder, men det er den type, hvor der sidder en hedeflade a la køleren i en bil, og en blæser der skubber noget luft igennem. De bruges meget til at varme store haller mm op. Det er dog selvsagt en miniudgave du skal have i dit køkken.

Ja, der skal trækkes noget rør og strøm, men det skal der også til en luft/luft varmepumpe.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej Chr.

Der skal da ikke trækkes vandrør til en varmepumpe???

Nej, men der skal trækkes strøm og kobberrør fra indedelen og til kompressoren, samt afløbsslange til kondensvand. Så i alt tre rør fra indedelen til kompressoren + kabler

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Det Chr, henviser til, hedder en kalorifere!

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis