Vindmølle til villakvartér

Hej alle sammen

Jeg søger lidt erfaringer med husstandsvindmøller til villakvarter, altså helt lydløs og små, f.eks. tagvindmølle. Kan det overhovedet betale sig? Hvad koster det? Er solenergi bedre?

Mvh

Jesper
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vindmøller er meget påvirket af hegn og træer op meget lang afstand, og det kan tage op til 40 % af effekten http://www.kva-diesel.dk/index.php?id=55&sp= se under placering. Så alt efter kvarterets type, så kan jeg godt forstille mig en del vind, som du går glip af.

Solceller kan genere naboer med genskin, men det kommer bla. an på beliggenhed og hældning. Og solceller vil være påvirket af direkte skyggeeffekt. Men det er nok nemmere at forudse og måske afhjælpe.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Så ville jeg gå efter solceller i et villa kvarter. Du slipper for støjen og undgår bevægelige dele. Spørg i kommunen om de har nogen restriktioner, lokalplan el. lign.
Og sigt efter, at producere lidt mindre på årsplan end jeres forbrug. Indtjenningsmæssigt kan ikke betale sig at producere for meget.

Men prøv at søge på nogle af de mange tråde her i forummet og læs dem. Jeg lover at der er meget god viden og desuden god mulighed for at blive forvirret. Vi er mange der gerne vil have det og har læst meget, men ikke særlig mange som har flere års erfaring med det endnu.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej
Vi har haft et stort anlæg i snart 3 mdr.8000 watt skruet ned til 6000 watt.pga. Nettostrøms ordningen. ( Håber på vi får lov til at skrue op på max, når det nye energifolig falder på plads) og har produceret ca. 600 kwh. indtil nu, hvor vi ikke har haft sol en stor del af tiden.
Jeg er meget positiv over for vores solceller og kan kun varmt Anbefale et sådanne et anlæg.. Fx i dag har vi produktceret 25 kwh.

Tony
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis