Billigere fjernvarme?

Jeg går og tænker på hvad der giver den billigste fjernvarme.?

1. Sætte radiator på maks.

2. Sætte radiator lavere men skrue SHUNT ventilen op og ændre på fremløbs graderne.

3. Forhøje den generelle temperatur på anlægget.

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det billigste må være at bruge så lidt som muligt, altså lav hastighed på det gennemstrømende vand, så det afgiver mest muligt varme til omgivelserne.
Prøv at se på forskellen mellem frem- og returtemperaturen på dit fjernvarmevamevand. Når differenstemperaturen er størst og helst over 35 °C, får  du den  bedste udnyttelse af varmen. Din fremløbstemperatur til radiatorerne kunne f.eks. være 60°C, og så lade termostatventilerne sørge for at holde temperaturen. Du starter selvfølgelig med cirkulationspumpen på laveste trin.

fase
Differenstemperaturen er lige omkring 50 C så det er helt fint. Lige nu er min fremløbstemperatur på 40 grader hvilket lige kan holde 20 grader i huset hvis radiatorerne står på maks.. Min pumpe har stået på 2 så jeg prøver at sætte den ned på 1.
Skrevet af pjedsted på 26 jan 2012 12:26
Differenstemperaturen er lige omkring 50 C så det er helt fint. Lige nu er min fremløbstemperatur på 40 grader hvilket lige kan holde 20 grader i huset hvis radiatorerne står på maks.. Min pumpe har stået på 2 så jeg prøver at sætte den ned på 1.


Hvordan gør du det. Sender is retur?

Jeg tror du har en trukfjel i spil.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Hvad er en trukfjel?

Jeg får 96 grader ind og sender 46 grader tilbage lige nu kan jeg se.
det er ordet TRYKFEJL med trykfejl i.....

Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

En trykfejl i anlægget.. Ja måske.. Trykket i beholderen er så højt at måleren er helt i bund...
Du skriver, at du har 40º i fremløb (ind i huset) og en temperaturdifferance på 50ºC. Det giver -10ºC = is, og det kunne jeg ikke få til at passe.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ja radiator fremløb. Den temperatur reguleres via SHUNT ventilen. Den har ikke noget med den temperatur der kommer ind fra gaden.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis