Isolering af terrændæk

Hej alle.

Jeg skal inden længe isolere vores terrændæk i soverum på 11m2.

Det vil jeg gøre med et gruslag, 300mm sundolitt +kantisolering, rionet med gulvvarme og ca 10 cm beton. Det er der ikke så meget i.

Mit spørgsmål går på, om det er nødvendigt at lave en form for dampspærre, inden man lægger sundolit pladerne ud, altså ovenpå gruslaget? Gør man det?


Jeg spørg kun for at blive klogere.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det gør man!

Du lægger en fugtspærer ud og lægger sundoliten og din kantisolering oven på denne.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Daugaard, du kan evt. hoppe ind på www.mur-tag.dk , der er detaljetegninger. Men der skal som udgangs punkt ikke dampspærre/fugtspærre under din isolering.

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

Nej altså man ligger jo dampspærren på den varme side af isoleringen (max 1/3 inde i isoleringen), men i det her tilfælde over det nystøbte beton).

Og er du yderligere i tvivl, kan det også slås op i Rockwool's "den lille lune", eller alternativ kan du lede lidt i Bygningsreglementet 2010 .
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis