Udtagning af radio i VW Polo 2001

Hej

Jeg har ikke just mekanikker tække, men har behov for at komme ind til kablerne bagpå min radio da jeg vil tilslutte min Iphone. Hvordan får man dækslet af så man kan hive radioen ud? Jeg går ud fra at man skal løfte dækslet hele vejen rundt, men jeg er bange for at ødelægge noget

vh
Anders
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For at drille er radioer forskellige men jeg tror at der på begge sider af din spille sidder enten et aflangt eller 2 runde huller.
Deri skal der indsættes et værktøj som løsner radioen og gør det muligt at trække den ud.(Du kan i en snæver vending bruge strikkepinde,skruetrækkere eller hvad ved jeg men dimserne er billige hos F.eks T Hansen)
Hvis der uden på radioen sidder en ramme som skjuler hullerne kan du lirke den af med en skruetrækker.
René
Hej

Se billede vedhæftet

Håber at det kan hjælpe jer med at svare

Vh
Anders

pil fronten af og hullerne kommer til syne.
René
Og med fronten mener du bare den ramme der sidder rundt om selve radioen? eller skal jeg have hele panelet af?
Hej
Du starter med at trykke på den runde knap i venstre side af din radio, den åbner fronten.
Når fronten er åben klikker du den af ved at trække forsigtigt udefter i en side af gangen.
Nu burde du kunne se 2 runde huller i begge sider af radioen, der skal du sætte 2 specielle "skæve" nøgler ind for at udløse låsene der holder din radio inde i rammen.
Hvis du ikke har de nøgler må du køre til nogen som sælger Blaupunkt og låne eller købe 2 nøgler - de er ikke særlig dyre -
du kan prøve at se filmen på dette link -
http://www.youtube.com/watch?v=zHBF...re=related
det ligner meget det du skal selv om det er en Citroen bil - du kan se nøglerne på filmen, men de skal være bøjede i den ende der sættes ind i radioen, men det kan du selv gøre hvis du kun kan finde de lige.

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis