Mine digitaler kanaler er forsvundet

Hej alle, håber på hjælp!

Jeg har for nylig købt et lille prosonic tv. fint tv til prisen. Min antenne udbyder, Stofa, har i går ændret signalet fra Mpeg2 til Mpeg4, og nu kan jeg ikke finde de digitale kanaler længere!! Jeg har talt med deres support, hvor en meget stædig dame påstod at det kun kunne være fordi mit fjernsyn ikke har mpeg4. Men det har det. Det står på kassen, på fjernsynet og i manualen!!! Så jeg kom ikke så langt i min parlamentering med denne dame.

Er der nogen der har en idé til løsninger??

Mvh

Flymale
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at lade TVet søge efter kanaler , så burde der ske noget...........

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Dette er tv'et: http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/Prosonic-19-LCD-TV-MDVD-PS19D101--01274900043%28Purchase_Other_DS%29

Prøv at lave en manuel søgning på alle de kanaler du vil se.

Kan se du har 1 radiokanal så du kan nok tage norsk eller svensk tv så se hvilken kanaler du skal søge manuelt.

Hvad med at lave en søgning via en alm UHF antenne, hvis du har sådan en. Hvis heller ikke den kan finde de åbne DVB-T kanaler (DR, TV2 lokal osv) så retur til sælger. Hvis den kan finde dem via DVB-T, så er det jo nok DVB-C modtagelsen den er gal med, hvilket også taler for, at den skal retur til sælger.
jeg kører over stofa, så har kun deres signal:-) Problemet er, at den havde alle digitale signaler, da de kørte mpeg2, da de så skiftede i går, forsvandt de. Så ved ikke om det er Mpeg4 tuneren i mit fjernsyn der er problemet. men hvad har den så brugt som tuner, da det virkede? Den har vel ikke både Mpeg2 og Mpeg4 tuner eller??
Kan tilføje at det nu er lykkedes mig at finde én hd kanal. Det er dr HD. Jeg har stadig mine analoge, men mangler en 8-9 hd kanaler. Meget mærkeligt.
det kan være at signalet ikke er kraftigt nok.. Men prøv at sætteen alm stueantenne i dit tv.. der er jo gratis kanaler i luften i mpg4

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

hmmm... jeg har sgu ikke lige sådan en liggende. Synes det er meget mærkeligt. Stofa påstår hårdnakket, at det ikke har noget med dem at gør, kan bare ikke se hvad det ellers skulle være. Har Mpeg4 tuner i mit fjernsyn. Alt virkede, da Stofa kørte Mpeg2 signal. Har én kanal nu, så min tuner er ikke stået af.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis