Mine digitaler kanaler er forsvundet

Hej alle, håber på hjælp!

Jeg har for nylig købt et lille prosonic tv. fint tv til prisen. Min antenne udbyder, Stofa, har i går ændret signalet fra Mpeg2 til Mpeg4, og nu kan jeg ikke finde de digitale kanaler længere!! Jeg har talt med deres support, hvor en meget stædig dame påstod at det kun kunne være fordi mit fjernsyn ikke har mpeg4. Men det har det. Det står på kassen, på fjernsynet og i manualen!!! Så jeg kom ikke så langt i min parlamentering med denne dame.

Er der nogen der har en idé til løsninger??

Mvh

Flymale
Hej alle, håber på hjælp! Jeg har for nylig købt... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nyeste: Nu har jeg ikke dr hr længere... til gengæld har jeg tv2 film digitalt. Og den er ikke engang en del af min pakke. er det mig, eller virker det som om at det er Stofa der ikke har styr på det?
Hej Flymale
Ved ikke om du har været inde og sætte op hvilke frekvens osv. den skal søge på, det kan være det. Altså du går ind på Stofas hjemmeside der har de frekvenser du skal søge på. Dem sætter du ind manuelt under den automatiske søgning er der nogle settings også virker det, måske.
Ved Stofa hedder de som følger:
Frekvens: 346 MHz (346000 kHz)
Netværks-ID: 0
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6900 KS
eller på link: http://www.stofa.dk/showpage.php?shortcut=kanalsoeg&searchword=digitale+kanaler
Nogle TVer kan ikke selv finde ud af det. Kunne mit Samsung f.eks. ikke. Hører gerne hvis det ikke hjælper.

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

Hej Vester,

Det hjælper lige lidt. Jeg kører manuelle scanninger og automatiske. Lige nu, mens vi snakker, har jeg dr2 på digitalt, og tv2 charlie. Charlie er heller ikke en del af min pakke, så jeg er ret overbevist om at jeg ikke gør noget forkert og det er Stofa der roder rundt med tingene. Giver ingen mening andet!!! Men irriterende er det sgu.
Nå, min nabo var inde med sit fjernsyn og satte det til hos mig, og der gik alle kanaler igennem. Så det er åbenbart mit fjernsyn der er problemet. Den kan kun finde dr1 og tv2 digitalt. Underligt.
Har du valgt at det skal søge på kabel og ikke antenne, nogle tver har en indstilling til hver, men ellers kan google tit hjælpe hvis man søger på modellen også problemer.

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

Hej Vester,

jeg har sat det op til dvb c tuner

346 frekvens
6900 symbol
64 quam


ligesom du skrev. Når jeg gør det, finder den lynhurtigt dr1, tv2 og zaptor kanal, men intet andet. Jeg kan ikke se jeg har gjort noget forkert?
Så er jeg stort set blank. Har du sikret dig at dit TV skal have frekvensen i MHz og ikke KHz ?
Der er også nogle TV inklusiv mit hvor jeg kan vælge hvilke kanaler jeg vil zappe mellem altså analog, digitale, radio. Det er sådan set mit sitste forslag. Har du søgt på modellen og set om der er andre der har lignende problemer på nettet ?

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

Du får dit signal via et coaxkabel fra en stikdåse på væggen tror jeg ,er det ikke et analogt signal du får?? , prøv at søge på analoge kanaler , mange fællesantenneanlæg konveterer det digitale signal til analogt signal så alle kan bruge deres gamle TVer ..........

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Problemet er løst!!!
Det viste sig, at der i min manual tuning menu var et punkt der hed scan: Her stod den på netværk, og den skulle stå på Full. Åndsvag lille detalje! Mange tak for hjælpen allesammen!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis