Vinduesparti, med 5cm mellemrum imellem, dampspærre?

Hej..

Jeg har et vindue i mit soveværelse, som jeg har fået lavet i to små partier, så der kunne blive et lille mellemrum imellem, så hvis værelset engang skulle ønskes delt i to, så var det en mulighed.

Jeg har lavet en lille amatør tegning, for at kunne forklare det lidt bedre..

Selve "alu-rammen" skal ind imellem de to vinduer hvor selve "hullet" bliver, hvor den så udvendig fra får en fuge i hver side for at gøre den tæt,.

Men mit spørgsmål er hvordan gør jeg så derfra og indad?, vinduerne er ca. 120mm så der er nok ca. 100-110mm tilbagbe, skal jeg så bare smide 50mm isolering ind, et regal/anden liste, så jeg kan skrue vinduerne sammen, og dampspærre på den, eller skal det hele bare fyldes op med isolering uden dampspærre?

Hvad ville i gøre? , Der kommer en mdf inddæknings plade på vinduerne indvendig..

På forhånd tak.

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slet ingen som har en lds mening om dette?

På forhånd tak.

Be Smart - Not Stupid..

Hvis du fuger den der alu-plade på alle kanter, vil den vel være helt difussionstæt. Evt. vand der vandrer igennem isoleringen vil så fortættes på indersiden. Men om det er nok til at lave ventilation på indersiden af alu-pladen er nok tvivlsomt. Både aluminium og glasuld er uorganiske, så skaden er nok minimal.
Udvendigt fuger du med diffusionsåben fuge, indvendigt lukker du tæt med damspærre og diffusionstæt fuge.
Koldua sp du ille smide skinnen på, fylde op med isolering og indvendig smide et stykke dampspærre på så alt isolering er på den kolde side af dampspærren? Så fampspærren faktisk sidder fast på indvendig side af vinduerne under mdf inddænknings pladen?

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Jo, det er præcis sådan den skal være.

Skinne udvendigt skal dog være tæt, så slagregn ikke finder ind til isoleringen mellem partierne.
Annonce
Indvendig bruger jeg byggefuge og udvendig ilmobånd er det godkendt?

Be Smart - Not Stupid..

Kanon.. , takker for hjælpen.

Be Smart - Not Stupid..

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis