GasOvn - Serie Koble flere 11 kg Gas Flasker

Må man iflg. loven eller kan man serie koble f.eks 4 stk 11 kg. Gas flasker og forbinde dem til 2 Gas Ovne ?


Og for at gøre det hele lidt mere specielt :
Må / Kan man på disse rør fra de serie koblet gas flasker montere en eller anden form for ventil (elektrisk) der kan lukke / åbne for gas tilførslen (Skal bruge ventilen til at slukke for gassen, så gasovnene stopper med at varmen) ?

En gasovn går vel "bare" ud når der ikke er mere gas på flasken eller ødelægger man noget ?


I må meget gerne oplyse om links til udstyr eller lignende (f.eks ventil)

På forhånd TAK for Jeres hjælp
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor er det nødvendigt med flere flasker af gangen ?

En flaske holder altså rimeligt lang tid ved alm. brug af gasovnen.

Mvh Thomas Hansen

Gasovnen jeg har kig bruger henholsvis 100 gr pr time ved minimum & 200 gr pr time ved medium & 300 gr pr time ved max.

Det vil sige der er ca 110 timer på en flaske. Hvilket igen vil sige jeg skal skifte flaske ca hver 4. dag og det er dette jeg gerne vil undgå, f.eks i denne periode hvor det er frost i længere tid.
Du kan få sådan en. http://www.netbaadogcamping.dk/pi/Truma_DuoComfort_gasomskifter_2333_146.aspx
Det må være løsningen på problemet.

TAK'er for Jeres indlæg
De er vist ikke så nemme at få fat i og har hørt at det rent faktisk er dyrere at fylde en 33 kg en end en 11 kg altså forholdsmæssigt
du skal lige være opmærksom på at når en gasflakse går tør for gas og flammen går ud fortsætter den med at sende lidt gasdampe ud i rummet hvilke ikke dufter særlig godt. min svigermor køre med gasovn og den anden dag gik den tør, da hun kom hjem stank hele huset af gas og hunden var mere eller mindre skæv
desuden giver det en hel masse fugt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis