adapterprogram kan ikke skrive til folder

Hej igen,

Nogen der kan hjælpe? Jeg skal køre et adapter program, men den folder den skal køre i, kan adapteren ikke skrive til, melder den. HAr prøet at fjerne skrivebeskyttelsen på folderen, men hver gang jeg trykker for at se om den har aktiveret den nye indstilling, er skrivebeskyttelsen på igen. Adapteren kan ikke tale med den og vil ikke starte op. Måske gør jeg noget forkert?

Mvh

Flymale
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er det for et program, hvad skal det lave?

fase
Hej S Fabrin!

Sagen er, at jeg bruger et program til at lave musik i der hedder ProTools.

Jeg har nogle plugins til det program, der kører i et vst format, og ProTools kan kun tale med RTAS format. Adapterens opgave er at omforme vst. filerne til RTAS filer. Eller i hvert fald gøre sådan så de kan snakke sammen.

Meningen er at når jeg åbner adapteren, skal den scanne min computer og finde vst filerne, men hver gang jeg åbner det, skriver den, at den mappe jeg skal ind i ikke findes eller at jeg ikke kan skrive til den. Jeg skal så sikre mig at den findes eller at jeg har adgang til den. Jeg ved den findes, men hvordan jeg får adgang til den kan jeg slet ikke finde ud af.

Jeg kender ikke det program, du nævner, men ofte er det sådan at ved at højreklikke på mappen kan se egenskaberne og dermed se  om den er skrivebeskyttet. Skrivebeskyttelsen  bør så kunne ophæves.

 


fase
ja lige præcis, og det har jeg også gjort, men det hjælper ikke. Den siger stadig det samme, og når jeg højreklikker på mappen igen, er den altid vendt tilbage til skrivebeskyttet. Det er lidt mærkeligt!!
når jeg trykker anvend, bliver den bare lysegrå og intet sker. OK, ser det ud som om den fjerner SB, men når jeg trykker på den igen er den aktiveret.
Den mappe der er beskyttet ligger måske i Programmer/Program Files og har du Vista/Win 7 kan man ikke ændre den mappe!

Prøv at installerer programmet i f.eks. c:\ProTool

Bare et gæt!?

Nå, så lige i dit andet spørgsmål, at du skriver det er XP, så det var et vildt gæt

mvh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis