Fliser lægges på fliser?

Hej

Her er min aller første indlæg

Jeg har god erfaring med at lægge fliser op med succes, dog på beton. Har dog aldrig gjort det direkte på fliser. Lidt tips ønskes Det er til køkkeb gulvet.

1) De gamle fliser er ret glatte og har købt multiklæber. Kan jeg være sikker på at de hæfter sig godt fast?

2) Min svigerfar siger det er noget lort at ligge fliser på fliser, det kommer til at lyde mærkelig når man går på det. Er der sandt? Er meget helst fri for at pille gamlefliser af, da stue gulvet er højere end køkken gulvet, så med nye fliser ville det flugte pænt..

På forhånd tak

Martin




 


 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ellers de gamle fliser sidder fast, skulle det ikke give problemer. Jeg forstår ikke, hvorfor det skulle give en særlig lyd. Har selv gjort det i et badeværelse i mit sommerhus uden problemer. Det var på lidt ru klinker. Jeg ved ikke om de glatte fliser kan nedsætte vedhæftningen, men det må firmaet som laver klæberen kunne svare dig på.

vh
gug
Jeg kender også en del der har lagt fliser oven på fliser og det er der ikke nogen problemer med!

I min mors bryggers blev klinkerne lagt oven på eksisterende klinker ved hjælp af flisklæber fra Jem & Fix og klinkerne sidder da fast den dag i dag, nu snart tre år efter

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg kender også en del der har lagt fliser oven på fliser og det er der ikke nogen problemer med!

I min mors bryggers blev klinkerne lagt oven på eksisterende klinker ved hjælp af flisklæber fra Jem & Fix og klinkerne sidder da fast den dag i dag, nu snart tre år efter

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Mon ikke det stammer fra den gang, hvor man ikke havde så effektiv fliseklæber som man i vore dage har?
Tidligere lagde man fliser i en klat beton eller stærk mørtel og det har selvfølgelig ikke kunnet binde ordentlig på gamle fliser og så har man fået en hul lyd, når de gik løse.

Med venlig hilsen
ktm

 

det lyder meget rigtig i hvad du siger ktm... det er netop svigerfar har beskrevet, sådan hul lyde...
Jeg vil klart anbefale at prime underlaget, for at opnå fuld vedhæftning på de gamle fliser. Koster en hund, og tager max. en time.

Mvh. Frederik
hvor kan man købe det?
hvor kan man købe det?
Hej,

Det kan fås i alle byggemarkeder, jeg vil anbefale at bruge samme mærke/producent som din fliseklæber, så mit bud er, at du kan købe det samme sted som du har indkøbt dine andre materialer.

Mvh. Frederik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis