Opel Corsa med startproblemer

Hej alle

Jeg har en dejlig opel corsa fra 1998, som kører som en drøm. Problemet er at den har svært ved at starte. Når jeg drejer nøglen kører starteren rundt og bilen hoster og hoster, men den kommer ikke i gang. Jeg har haft batteriet af og ladet på det, og konstateret at det virker fint. Når jeg har forsøgt at starte længe nok kommer den i gang, og herefter er der ingen problemer. Når den er varm starter den med det samme. Problemet er at dette jo ikke er sundt for starteren, og jeg antager også at batteriet bliver drænet af denne process.
Da jeg fik bilen startede den fint men nu hvor det er blevet koldere (jeg ved ikke om dette er relateret) opstod problemerne. Siden jeg fik bilen er termometret gået i stykker (det siger bare --:--) og displayet i bilen blinker af og til og uret går for langsomt, så jeg har mine anelser om at der er noget galt med ledningsnettet. Men kan det gøre at bilen ikke kan starte?
Til sidst skal det lige nævnes at bilen springer i gang hvis den skubbes (jeg kan selv skubbe den i gang hvis det går ned ad bakke), så jeg tror det mekaniske virker fint.
Bilen har for nyligt fået skiftet varmesensor hvilket midlertidigt afhjalp startproblemerne. Kan de elektriske problemer eventuelt have brændt denne af eller sådan noget?

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe.

Mvh
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
runury.

Velkommen her på LDS.

Uden at vide det med 100% sikkerhed, mener jeg at din bil er med elektronisk tænding/indsprøjtning så det er sikkert der du skal finde fejlen.

Du må helt sikkert ha' en mekaniker til at lave den.

At skubbe en "nyere" bil i gang er ikke godt, du risikerer at ødelægge din katalysator også.

En af de "gammeldags garage mekaniker" har ikke mange chancer med al den elektronik. (dyrt/specielt målegrej osv.)

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
hej

Fandt du ud af hvad problemet var..for jeg står i den samme situration?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis