Udnyttelse af regnvand

Så lige denne smarte indretning i dag.
Den kan suge fra regnvandstanken, og når den er tom, skifter den automatisk over på vandværksvand, ikke noget med at fylde vandværksvand i regnvandet.
Det er en klasse 5 sikring, så det er helt lovligt.
Den fylder ca. som en 60 liters vandvarmer, og køre på 230 volt, og suger selv regnvandet fra opsamlingstanken.



mvh jens
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af je__ns på 23 jan 2012 16:48
Så lige denne smarte indretning i dag.
Den kan suge fra regnvandstanken, og når den er tom, skifter den automatisk over på vandværksvand, ikke noget med at fylde vandværksvand i regnvandet.
Det er en klasse 5 sikring, så det er helt lovligt.
Den fylder ca. som en 60 liters vandvarmer, og køre på 230 volt, og suger selv regnvandet fra opsamlingstanken.



mvh jens

Den er faktisk rigtig smart. Den har jeg lige i huskeren

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Det lyder smart.

Men også dyrt, hvis man går og vander have, i den tro at det er regnvand man bruger :-/

jeg vil nok også hellere satse på "bare" at bruge vand fra min almindelige regnvandstønde - og så undvære eller hente vand i min sø fremfor dyrt vandværksvand.
Kan godt se fordelen når der bruges regnvand til toilet, vaskemaskine ol. istedet for at fylde vandværks vand i tanken, men prisen er nu noget voldsom.
mvh
Ja man skal da ikke bruge den for at vande haven

Men vil man bruge regnvand, til toilet, og vaskemaskine, og vil have det sådan at der automatisk, skiftes til vandværksvand, når regnevandet er sluppen op.
Så er det en billig løsning, tror ikke rigtig en klasse 5 sikring findes billigere.

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis