Hej
Jeg er den ikke mere lykkelige ejer af ovenstående bil. For et par måneder siden fik jeg ny køler, så holdt den op med at varme og tomgangen var høj hele tiden, så fik jeg ny toppakning, så kom varmen tilbage tomgangen blev normal,-men hvis jeg kørte i bilen længere end 55 km(nåede til samme sted hver gang), så begyndte den at blive kritisk varm, men smed ikke vandet, det boblede hørbart i radiatoren. Så tog mekanikeren topstykket af og sendte det til planslibning, på igen, det samme problem, varm efter 55 km og boblelyde, af med topstykke og trykprøve det, alt skulle være ok, så på igen, efter at motorblokken også var blevet tjekket. Vi fik så at vide at bilen kun kunne luftes ordentlig ud, hvis den blev hævet 75 cm i snuden, det virkede, ingen boblen i radiatoren. Så kører jeg en testtur ned og op ad motorvejen, 140 i timen, termostaten(der nu også er ny) åbnede på forventet tidspunkt og temp. var stabil, men nu er der bare iskoldt i bilen, ind til mekaniker ny vandpumpe på, kører 20 km og der er iskoldt i bilen....Ok, øen er ikke længere end godt 40km, så med lidt planlægning skulle jeg vel nok kunne leve med denne bil, men jeg kunne rigtig godt tænke mig at kunne køre lidt længere væk. Nogen gode forslag?
Min mekaniker er ved at løbe tør for gode idéer og har fået sådan noget spøjse trækninger, hver gang han ser bilen.
Mange håbefulde hilsner
Helle på Møn