køle-problemer i Mitsubishi L200

Hej
Jeg er den ikke mere lykkelige ejer af ovenstående bil. For et par måneder siden fik jeg ny køler, så holdt den op med at varme og tomgangen var høj hele tiden, så fik jeg ny toppakning, så kom varmen tilbage tomgangen blev normal,-men hvis jeg kørte i bilen længere end 55 km(nåede til samme sted hver gang), så begyndte den at blive kritisk varm, men smed ikke vandet, det boblede hørbart i radiatoren. Så tog mekanikeren topstykket af og sendte det til planslibning, på igen, det samme problem, varm efter 55 km og boblelyde, af med topstykke og trykprøve det, alt skulle være ok, så på igen, efter at motorblokken også var blevet tjekket. Vi fik så at vide at bilen kun kunne luftes ordentlig ud, hvis den blev hævet 75 cm i snuden, det virkede, ingen boblen i radiatoren. Så kører jeg en testtur ned og op ad motorvejen, 140 i timen, termostaten(der nu også er ny) åbnede på forventet tidspunkt  og temp. var stabil, men nu er der bare iskoldt i bilen, ind til mekaniker ny vandpumpe på, kører 20 km og der er iskoldt i bilen....Ok, øen er ikke længere end godt 40km, så med lidt planlægning skulle jeg vel nok kunne leve med denne bil, men jeg kunne rigtig godt tænke mig at kunne køre lidt længere væk. Nogen gode forslag?
Min mekaniker er ved at løbe tør for gode idéer og har fået sådan noget spøjse trækninger, hver gang han ser bilen.
Mange håbefulde hilsner
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Helt sikkert er der luft i dit varmeapp - prøv at lufte det ud !
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej Polobjørn
jeg tror du har ret. Min nye mekaniker ville lufte varmeapparatet ud,-men det er vist tilstoppet med noget klister som min første mekaniker hældte i køleren, for at se om det kunne hjælpe......Jeg har netop været nede og aflevere bilen og bedt om et nyt varmeapparat, så skulle alt vist være skiftet...Jeg skal nok fortælle, hvordan det går:-).
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Ja, så fortsætter jeg lige historien, topstykket er nu skiftet og monteret på den afprøvede motorblok og nu er der varme i bilen, den har brugt 3-4 dl kølervæske på 700 km, alt er fint, bare jeg ikke kommer over 90 km i timen, så køler den ned så viseren står i den nederste trediedel, m a o, peger på kl 7, hvor kl 6 er det laveste og 12 det højeste. Den søde mekaniker gider ikke lave bilen mere, fordi han aner ikke, hvad han skal stille op. Er der nogen her, der har et godt forslag?
Mvh
Helle, Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

hvad sker der når du lader den stå i tomgang i 20-35 min?
Hej Henrik
hvis den står i tomgang i længere tid.....Først lave omdrejninger lige under 1M, så går den op på knap 2M, og ned på godt 1M efter 10-15 min og temperaturen er nu midt på skalaen. Jeg overvejer at prøve med et stykke pap ml. køler og frontgitter....
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

synes det lyder underligt men det er en god ide og prøve med et stykke pap.

tænker på gad vide om din termostat er iorden, altså om den åbner og lukker som den skal? det burde mekkeren vel endelig have tjekket.
termostat er ok, helt ny og tjekket efter. Sætter nu pap i og kører en tur på 300km.....Fortsættelse følger..
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Så kom der pap i; og af sted gik det til Kbh med 140 i timen,-undskyld gør det ikke igen, og temperaturen holdt sig lige midt på hele vejen. Så må jeg anbefale et paplåg til andre Mitsubishi ejere, der lider af samme lidelse.
Roger over and out.
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

ok jamen det er jo perfekt at det virker, bare husk og tage det ud når det på et tidspunkt engang måske bliver varmere i vejret
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis