HVORDAN ? Reparation af Egetræ parketgulv

Hej
Når man flytter sker der tit forudsigelige ting. Som i vort tilfælde kan man tage et stort skab og hjørnet borer sig ned midt i vores parketgulv. Skaden er 5x3 cm i en lille trekant. ( hjørnet af skabet, og 1 cm. dyb.
Skaden er gået igennem det øverste lag træ så dette ikke eksisterer mere.

Kan jeg spartle ???


 Mvh

Dani Schulze

 

SCHULZE SERVICE

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej

Du kan reparere hullet med woodfiller. Woodfiller fåes i flere forskellige træsorter, og kan købes i byggemarkeder.

mvh
henro
Der står i databladet for Woodfiller at man skal påføre 1mm lag pr. gang.
Har du erfaring med bare at fylle hullet hvilket selvfølgelig tørrer over længere tid og synker lidt..


Jeg er også intresseret i om jeg kan give gulvet et lag lak, uden at slibe alt det gamle lak af.. kan men evt. topslibe det inden påføring af nyt lag eller to. Hvad korn/ net ?

Ligeledes kan man påføre vandbaseret lak oven på den gamle lak med en masse guf i ? ( nu er alt jo vandbaseret)

 Mvh

Dani Schulze

 

SCHULZE SERVICE

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Dani
tag en fine cutter og skær igennem fineren og kun fineren,, i en firkant der passer til staven,, få fat i et gulv bræt der er ege træ altså samme type gulv med slid lag,, skær en firkant der passer med den du har skåret i gulvet,, og del så fineren fra resten af gulvbrættet.. og lim den så ned i hullet med kontaktlim,, slib overskydende træ væk og giv en gang lak,, mat slib hele gulvet og giv en gang lak over hele gulvet
Super løsning. Er det let kun at skære igennem fineren ? Jeg tror jeb bruger et stemmejern. Altid lidt scary første gang..

 Mvh

Dani Schulze

 

SCHULZE SERVICE

Ville ærlig talt nok holde mig fra stemmejernet...brug en feincutter eller lign maskine til den opgave
hej
nemt puha det er svært a svare på,,, men det betyder ik så meget om du snitter lidt ned i laget under fineret bare du ik snitter igennem,, formoder det er svømmende gulv,, ? det vil ikke kunne ses da du skal have tilpasset nyt finer som skal passe 100, så det er lidt pille arbejde
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også