Lyskasse projekt

Hej LDS

Jeg har renoveret stuen og mangler nu kun det sidste projekt. 

En lyskasse lavet i træ som skal placeres bagsofaen. Lyset i denne kasse skal være 3 x 230V halogen indbygningsspots. 

Kassen er lavet og nu skal jeg blot have lavet strømmen er det noget jeg selv må lave?. Jeg ønsker at lyse skal tilsluttes en stikdåse som ligger ved siden af sofaen. 

Nogle der har erfaringer og viden om dette?

PFT

Mikkel
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
i princippet må du godt hvis det er et færdig spot kit du har købt og overholder det der står skrevet i monteringsvejledningen, men husk så må du ikke bruge længere ledninger ind det der følger med.
Skrevet af fudji på 24 jan 2012 18:28
i princippet må du godt hvis det er et færdig spot kit du har købt og overholder det der står skrevet i monteringsvejledningen, men husk så må du ikke bruge længere ledninger ind det der følger med.
Den var godt nok lidt kryptisk formuleret. Så vidt jeg ved er der ikke ledninger monteret på fatninger, dem skal man selv montere.
Lav du bare din lyskasse, men sørg for at der er god afstand imellem træ og spotpærer for de bliver godt nok varme, og kan altså godt antænde et stykke træ.
Det vil være en god ide om du montere en afbryder på ledningen ind til kassen.

Jeg tror fudji mener et færdigt gør det selv sæt, og så passer formuleringen.

fase
I princippet er det en stor lampe du er ved at lave. Det må du gerne.

Skal det være en trækasse med spots der lyser op på væggen? I så fald ville jeg nok vælge nogen spare eller diode pære, da du ellers vil have stor brandfare med halogen, hvis det falder noget på på kassen ( puder, papir eller lign.)
Jeg ville også vælge LED pærer af brandmæssige årsager og samtidigt strømsparende.
Derudover synes jeg, personligt, at sætte en dæmp på, ville være en god løsning, så du altid kan justere i forhold til "stemning". Bare vær OB's på det er langt fra alle LED der fungerer optimalt med dæmp...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis