sandblæsning

Hej

Vores hus er fra 1955 er pudset på gasbeton. Facaden trænger til maling, men jeg vil gerne om den kunne blive mere ensartet først. Jeg tænker på om den skal sandblæses, og så pudses med lidt indfarvet scalflex .

Er det måden ? hvad kan sandblæsning af 70 m2 koste ?

100% klamp

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
At sandblæse et hus er en større omgang. Vinduer og døre skal dækkes 100% af med masonit. Der vil være en del oprydning og rengøring omkring huset efterfølgende. Man må også påregne en masse støv og sand på isoleringen på loftet.

Hvis du vil have scalflex som facadebehandling kan jeg anbefale dig at følge deres procedure nøje. dvs. kontakte dem for at få en beskrivelse af hvad de anbefaler for at få et holdbart resultat. Grundpuds - nets - slutpuds. En del kan læses på deres hjemmeside.

At spare og klamphugge sig igennem en facaderenovering er både til ærgelse og spild af penge.

vi skal have nyt tag på, så jeg tænker om det er bedst at sandblæse først, så oprydning ikke betyder så meget.
Min bekymring går på, om det er en sandblæsning af muren der skal til, muren er pudset og malet gennem mange år, så den er jo blevet noget ujævn, og det nye puds som skal males ligner ikke det gamle.
Ved at sandblæse hele huset, og påføre scalflex slutpuds så bliver huset vel helt ensartet.
Sandblæsningen er kun for at tage det gamle maling, og lave overgangene fra gammelt til ny puds mere ens.

100% klamp

Vil anbefale dig at få et uforpligtende tilbud fra et par sandblæsere. Der er flere muligheder. Det kan vist gøres som våd blæsning og det griser ikke så meget. Du skal nok regne med at alt puds og maling forsvinder. Har engang fået mit eget hus sandblæst og det var malet, stænkpudset på røde mursten. Der var helt rene røde mursten da de var færdige.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også