Krups xp2000 kaffemaskine.

Hej LDS.

Jeg har en Krups XP2000 kombineret kaffe og expressomaskine. Jeg havde en dag inden jeg skulle på job, lavet kaffe på den og glemt at slukke for den. Den havde været tændt i ca. 1 døgn, før den atter blev slukket. De efterfølgende gange jeg har brygget kaffe på den, har der været nogen problemer med den. I en periode kunne jeg godt få den til at virke ved at tænde og slukke nogen gange, til den gik igang, men idag vil den slet ikke brygge kaffe. Der er lys i maskinen, men den starter bare ikke. Expresso delen, virker u påklageligt. Er der nogen der har en ide om, hvad der er gået galt? Tænkte selv i starten, at det måske var en sikring eller en overkogningssikring de var aktiveret. Skulle der være nogen der havde nogen fejlfindings forslag, bliver de modtaget med kyshånd. Mvh Morten
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der virkelig ingen "trikkere" herinde, der tør komme med et forsigtigt bud? Evt bare med et bud, på hvor jeg skal påbegynde fejl søgningen?
Hvorfor i alverden skulle jeg ikke rode med den? Det er da både sjovt og lærerigt.....
Har med god held tidligere både adskildt vaskemaskiner og tørretumbler og udskiftet dele med store besparelser mit spørgsmål gik ikke på, hvorvidt jeg skulle gøre det, men om der var nogen der havde nogen bud på, hvor det ville være en ide at starte fejlsøgningen?

Att. "Håndværkeren"

Et lidt flabet svar på en side der hedder "Gør det selv" !

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af Barrus på 27 jan 2012 19:16

Att. "Håndværkeren"

Et lidt flabet svar på en side der hedder "Gør det selv" !

Hvem har bedt om din komentar

Iøvrigt er det her en Lav Det selv side, hvor vi ikke opfordre til ulovlighedder.

Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 28 jan 2012 02:06
Hvem har bedt om din komentar

Iøvrigt er det her en Lav Det selv side, hvor vi ikke opfordre til ulovlighedder.


Pardon. Jeg troede ikke man skulle have tilladelse fra "håndværkeren" for at kommentere på siden!

Lav det selv - eller gør det selv.....'Ideen er vel at man forsøger at klare sig selv , med hjælp fra andre.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det skal du da heller ikke, men fri mig for negative udgydelser om mine svar.
hvis maskinen er udløbet af garatien.

er der ikke stor fare for at få kaffemaskine op at "køre" igen.
når kaffemaskine har stået længe tændt. enten er det overopheds
sikring der er stået af. og måske en ny varmelejeme. (kogedelen).
eller er det afbryderen der er slidt op.!

du kan prøve at "åbne" maskinen og finde fejlen.
og måle igemmen med en multimeter.!

eller er det afkalkning der står på til afkalkning.
Tråden er ikke ment som værende en debat om gældende lovgivning eller som kritik heraf. Jeg er bekendt med, at det ikke er lovligt at lave den slags indgreb selv, men vælger at se bort fra det. Har tidligere rodet med alskens elektronik, fra tørretumbler til elgryder til ølbrygning. Det jeg søgte var mulige fejlkilder.....ser ingen grund til at sende den til reparation, da det formentlig, alene i fejl søgnings fasen, ville koste mere end, hvad maskinen rent faktisk er værd. En tilsvarende maskine koster nok idag i under kanten af 2.000 kr, men kan den fikses herhjemme for få hundrede kr, ville det være fint.....ellers må jeg nøjes med ekspresso fra dens side. Selve kaffe delen på maskinen, har kun været anvendt maks. 20 gange, derfor jeg gerne vil ha den til at kører igen....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis