Male døre

Jeg har syv indedøre som jeg skal male hvide.De er ikke fyldningsdøre,men helt glatte og farven ligner bøg.Er der nogen der kan fortælle mig,på hvilken måde jeg kan lave det,så dørene ser ud som nye.Jeg har ikke planer om at sprøjte dem.
                           På forhånd tak

sammut

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville give dem noget trærens og herefter grunde dem en enkelt gang og så til slut male dem to gange med en mat træ/metal maling 9010. Hvis du maler dem med en fin skumrulle, får du ikke noget struktur og dørene bliver helt glatte.

Jeg brugte denne metode på en af mine terassedøre for tre år siden og den står stadig i dag som fuldstændigt ny og ser ud som var den malet fra fabrikken.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ps. Da den havde været malet i en anden farve før, sleb jeg den let med en korn 120 med min rystepudser, inden jeg rensede og grundede, så var overfladen klar til at tage imod et nyt lag maling

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg har lige været igennem et par døre ala dem du beskriver (dog lidt mørkere træ).

Du skal vaske dem grundigt af i grundrens (gerne flere gange) og afslutte med at tørre dem over med rent vand.
Efter tørring giver du dem et lag spærre-grunder, når det er tørt, skal du slibe let, og gentage grundingen. Derefter skal det have 2 gange (med let slibning imellem) top maling i den ønskede farve.

Min erfarring siger, at du skal bruge spærre-grunder, da den lim de brugte til at holde fineren på dørene ellers kan give gule gennemslag, så dine døre kommer til at ligne noget fra et cigar rygerhjem...

Held og lykke med arbejdet.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også