Skur 10m x 3,5 - op imod anden bygning af gasbeton

Hej

Jeg står overfor for et par projekter i år som jeg får brug for nogle råd til. Det første af mine projekter bliver at bygge et nyt brændeskur, da den gamle var ved at falde sammen. Når jeg er færdig med hvert projekt vil jeg forsøge at skrive en gennemgående guides over hvad jeg har gjort for at hjælpe nye LDS'er igang. Det vil blive billed guides med 3D + alm. 2D tegninger fra et CAD program.

Skuret skal stå op imod en 10m lang garage mur der er lavet af gasbeton.
Skuret's færdige mål bliver 10 x 3,5 m m/ en skrå ende så det yderste mål bliver 8m

Jeg vil gerne vide om jeg kan sætte en 10m rem (2x5) op på gasbeton muren (Vil anslå den er 180mm uden pus), istedet for at støtte den del af skuret med søjler?? Er gasbeton stærk nok til det??

Jeg forstiller mig gennemgående 20mm bolte med 150x150x10mm stål underlæg under møtrikkerne på indersiden af vægen, hvordan synes i det lyder?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En nærmere søgning på google afslørede for mig at det nok ik er gasbeton garagen er bygget af.. Jeg ved ikke engagng hvad det er det hedder, det er de der "byggeklodser" der ligner de små lega-sten støbt sammen i en blok
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis