Gummipropper ?

Hej gode mennesker på LDS,

Jeg har i dag erhvervet mig en ældre Elu sav  til MEGET få penge

Men jeg vil gerne lige fikse den lidt op, derfor dette spørgsmål..

De gummi/plast propper der sidder i enden at benene er ikke meget værd, faktisk stikker røret igennem alle 4..  Det er lidt samme type som man kender fra stole med rørstel..

Hvor finder man nogle nye ? - har målt røret til at være 35,5 mm udvendig..


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De hedder dupsko. Prøv at søge lidt på det :o)

Mvh
Henrik
Skrevet af Løkke på 21 jan 2012 19:30
De hedder dupsko. Prøv at søge lidt på det :o)

Mvh
Henrik


Nåååååååårhhhhh Ja

Det vidste jeg jo god, havde bare lagt det på den hylde i hjernen der var sandet til

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Det er jo også et tåbeligt navn :o)
løkke.

hvad skulle ellers hedde. andet end dubsko.!
Så vidt jeg husker, er det den samme type ben der anvendes på de nuværende Dewalt vendbare save. Det skulle derfor nok være muligt at bestille nye gummimuffer i Stark, XL Byg eller andre. De kan også bestilles på nettet, f.eks. her.

Med venlig hilsen

Anders

Annonce
Man kunne da godt ha valgt et mere sigende navn. Endepropper foreksempel :o) Dupsko lyder jo som sko med dupper, lidt ala duphansker :o)
find en stump rundstok i passende størrelse og bank den op i 5-10 cm op i røret til den sidder fast. Evt kan du slå let med en hammer på røret lige over, så den ikke kan smutte længere op. Find så en af de tætningsskiver i plast man bruger til at montere lysplader med, og skru den forsigtigt i bunden. Det holder! Og det rister ikke gulve. Og det er billigt!

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

Update !

Fandt dem hos Scanmed - firma der sælger hjælpemidler (som til ældre mennesker)
6,- / stk og 20,- i porto

Så videre med projektet :-)

@ abr : ikke lige en løsning for mig - foretrækker originale løsninger, frem for semi fusk..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

jamen skift du da bare dine gummipropper, som du kan købe i ethvert byggemarked, hvorfor jeg ikke fatter at du besværer med at stille spørgsmål om dette og ydermere kritiserer mig for at komme med forslag som har virket upåklageligt siden jeg brugte det til en stationær maskine for 3-4 år siden, som jeg fandt i en container.

Hvis alt skal købes er der ingen grund til LDS, da arbejdet med at isætte 4 gummipropper ikke kræver den helt store viden eller håndværksmæssige kunnen.

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

Skrevet af www.abr.dk på 21 feb 2012 18:12
jamen skift du da bare dine gummipropper, som du kan købe i ethvert byggemarked, hvorfor jeg ikke fatter at du besværer med at stille spørgsmål om dette og ydermere kritiserer mig for at komme med forslag som har virket upåklageligt siden jeg brugte det til en stationær maskine for 3-4 år siden, som jeg fandt i en container.

Hvis alt skal købes er der ingen grund til LDS, da arbejdet med at isætte 4 gummipropper ikke kræver den helt store viden eller håndværksmæssige kunnen.


Nå nå - så bliv du du bare sur fordi jeg ikke vil følge dit forslag.. Jeg kritiserede ikke dig, men vil bare ikke fuske det når det nu kan laves rigtigt..

Læg nu mærke til hvad jeg spurgte om i trådens start..  Jeg spurgte efter de gummi fødder der hører til maskinen - ikke om det kunne repareres med en kæp og ved at bule rørene.. Grunden til jeg spurgte var at jeg ikke kunne finde dem og ikke kunne huske navnet. Men det fik jeg jo så svar på - dermed må man da sige at alt er i skønneste orden.. Men så kommer du med dit foreslag, som jeg ikke ønsker at følge - og det tager du som personlig kritik.. dig om det..

Desuden er gummipropperne nok alligevel billigere end at skulle købe rundstok og plast dimser .. dem har jeg heller ikke..

LDS er altså ikke at det hele skal snittes i træ - Man må også godt gøre tingene rigtige..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis