Finde pære til mikroovn

Hej

Jeg skal skifte en pære i mikroovnen, men jeg ved ikke hvor jeg kan finde en ny. På den står der MD 230V 20W G1.
Jeg har selvfølgelig prøvet at søge efter det, men jeg har ikke kunnet finde det. Men det kan jo ikke passe tænker jeg, så er der nogen som kan hjælpe?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det sådan, at du kunne listes til at røbe hvilken microovn, det drejer sig om, eventuelt et billede af pæren? Jeg spørger fordi min krystalkugle er løbet tør for strøm.

 


fase
Hej

Jeg har for en uge siden skiftet pære i vores microovn som er en OBH-NORDICA,

pæren i den model er af samme type som sidder i køleskabe, symaskiner, ovne, og ældre 

reoler.

Det var også en 20W der sad i vores micro, jeg fandt en 15W fra et gl. køleskab som jeg

satte i, og det fungere fint.

Og så er microen jo også blevet mere energivenlig .

M.H.V.

Georg Gearløs
Microbølgeovne kan være i udgaver som kombiovne, d.v.s. der kan forekomme ret høje temperaturer. Af den grund er pærer til brug i ovne af en type, der kan tåle højere temperaturer end den af samme størrelse til din reol. Dette var grunden til mit spørgsmål. Desuden tror jeg, at det drejer sig om en halogenpære, når soklen er G1.

fase
jeg mener at de pære om de kaldes køleskabpære. eller køleskabslampe.!
som bruges i de steder som anden nævner i tråden.!
Hej S. fabrin

Nu tør jeg jo slet ikke puste mig op over for dig med hensyn til klogskab over alt inden for

el-kundskab.

(også selvom jeg er uddannet indenfor svagstrøm, stærkstrøm, pneumatik, bygningssnedker, + div. tillærte fag.)

Som jeg har skrevet har JEG udskiftet MIN pære med en fra et køleskab, jeg mener ikke at have skrevet at Hr. karstenkous skulle udskifte sin G1 pære med en alm. køleskabspære med en E14 sokkel, MEN det der er i bagtanken af det som jeg har skrevet er AT der måske er en mulighed for at den type pære som Hr. karstenkous har brug for, kunne MÅSKE findes i andre produkter.

Hvad jeg selv kunne finde på er en helt anden sag, MEN du må da gerne få det at vide.

Jeg har såmænd mange gange før haft en special pære i både 12/24/48/60/115/220 volt hvor jeg har stjålet fatningen fra den gamle pære og loddet over på en anden.

Ikke at forstå at det er den rigtige måde at gøre det på, men dog en løsning i nuet.

Det korte af det efterhånden meget lange er at:

Kunne man nu være heldig at finde en pære fra et andet produkt, så kunne det jo være

at Hr. karstenkous var hjulpet en smule på vej, i stedet for at hælde saltsyre i såret med det samme.

Men det er jo lidt sjovt, at det du skriver om dine HØJE temp. skulle have indflydelse på

at en pære fra en ovn ikke også skulle kunne bruges i en micro ovn, da det jo er sådan

at går man ind til eletrikkeren og beder om en pære til en symaskine  på 220V/20W så

 er det den samme pære, om det så er til ovn, køl, eller din reol.

M.V.H.

Georg Gearløs

Her er et billede af pæren. Der var en som nævnte E14, så jeg prøvede at sammenligne fatningen med en alm. pære jeg havde liggende. De ser ens ud, så nu prøver jeg at købe en helt alm. ovnpære til E14. Og håber at den passer.
Tak for hjælpen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis