påføring af forankringsgrunder

Hej

Er ved at kunne se til vejs ende på spartling af 400+ m2 nye gipsvægge og skrålofter. Skal nu have påført forankringsgrunder før filt. Er lidt træt i armene, og fik den kætteriske ide at påføre forankringsgrunder med en trykluft sprøjtepistol (specielt på skrålofterne). Er der nogen som har et bud på om det er en farbar vej eller det er er dum ide fostret af en træt mand ?

m.v.h.
Karsten.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
snapsen.

Velkommen her på LDS.

Jeg har forsøgt at påføre forankrings grunder med en 5 L ukrudts sprøjte, men jeg syntes ikke lige det var sagen, du kan prøve at bruge en maler rulle i stedet for, om en malersprøjte til kompressor ved jeg ikke om det kan lade sig gøre.

Der er kun en måde at finde ud af det på prøv, husk trykket ikke må være særligt højt for ikke at ødelægge malersprøjten.

Umiddelbart vil jeg dog mene at det sviner en hel del, så om "gevinsten" er så stor er jeg noget i tvivl om

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Tror slet ikke det kan svare sig at stille an med sprøjteudstyr.
For dig.
(For en prof. der er i form, har udstyret og erfaringen er det sikkert udmærket)

En bred rulle med teleskobskaft og en ordentlig malerspand er hvad der skal til.
Dert samme værktøj skal du jo osse bruge når der skal males.

Og hvad med filten, den giver osse lange arme, eller vil du osse sprøjte den på? .o)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
I morgen, når du har hvilet dig, vil du hurtigt indse, at det er en vildmand, du har med at gøre der!
En god malerrulle, tilpas spand og det er en skid og en begmand, at rulle det på. Det er meget let og taknemmeligt at have med at gøre, især itf det afsindige arbejde med at spartle, du har gennemført.
God arbejdslyst!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det eneste der skal primes er spartlingerne, overvej at spring filten over. maling på gips skulle gerne give en perfekt overflade. Filten er god til pudset overflader der er begyndt at revne, eller steder med stort slid.
Jeg snakkede engang med Flügger´s søde ekspedienter.

De kaldte det forandringsgrunder.

Det er jo også lidt sødt - ikk?

mvh A.

To ulykker kommer sjældent alene.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også