Lav på taget

Mit hus har et 10 år gammelt stålpladetag (Decra).
Der er kommet lav på en del af taget. Det startede under et birketræ, som nu er fældet. Men lav'en breder sig, også efter den varme sommer i år.
Jeg har læst mig til, at lav er en blanding (symbiose) af svamp og alger.
Importøren af Decra har ikke kunnet hjælpe med at fjerne problemet, men et eller andet må vel kunne fjerne dette lav, - uden også at ødelægge taget! Algefjerner alene gør det ikke, og Clorin har heller ikke hjulpet.
Hvad gør jeg?

------------------
NielsB

NielsB
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det undrer mig, at algefjerner ikke skulle virke på et tag, når det gør på alt andet.

Gør du som brugsanvisningen viser? - Jeg har med ofte brændt det værste af med en gasbrænder (den koster vel kr. 200 i Silvan og kr. 100 for 5 dåser - nok til et par års forbrug)og derefter algefjerner, og det har virket.
-----
Gassen er derfor primært brugt til ukrudt, og det virker fortrinligt - man arbejder ved at slappe af ved at daske rundt med lidt ild, og fra barnsben er ild spændende, i stil med traktorer, lastbiler osv., og så har man ovenikøbet udrettet noget.

Man skal blot bruge det ofte - hver 14.dag i sommerperioden - i stedet for at vente til der er megen ukrudt, og det er jo kun en nydelse i sig selv, at der aldrig er ukrudt på terrassen eller fortorvet ved vejen, men det var en helt anden historie,

Mvh. JørgenE


Mvh. JørgenE
Mine betontagsten var total overgroede med mos eller lav. Hæld en liter klorin og fem liter vand i en havesprøjte og pump den op, giv taget en god omgang, selvfølgelig en varm sommerdag med stille vejr, efter ca.3 uger er det meste væk,ellers gentag.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis