Badeværelse

Jeg har virkelig brug for hjælp.
Jeg har et lille badeværelse på 2,5 2m, der skal totalrenuveres.
Da badeværelset er så lille så skal det hele vådrumsikres. 
Problevet er at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre med de vægge hvor der ikke skal fliser på, men skal filt på.
Når der kommer vådrumsmembrand på væggene så kan der ikke komme filt på.
Hvad skal jeg gøre.
(jeg vil KUN have fliser i brugskabinen og gulvet)
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan der vel nok!
Start med at fortælle hvilke type vægge du har og hvad der skal ske forinde du når til membran og filt.
Det er ikke et problem at smøre en vådrumsmembran på, spartle med vådrumsspartel, montere filt, male!

Operationen kræver bare større omhyggelighed med vådrumsmembran og spartling end normalt.

Selv har jeg udført operationen flere gange.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Væggene er lavet af gasbeton. Jeg skal først spartle så prime og så kommer vådrumsmembrand på. Jeg begynder faktisk at overveje at sætte fliser på over det hele i stadet.
Det kræver dog en hel del akkuratesse at smøre vådrumsmembran på, uden at der kommer spor efter spartleriet.
Jeg ville ikke påtage mig den manøvre, men jeg er heller ikke proff!
Tror også det vil være lettere at sætte fliser på det hele, hvilket også er lettere at holde rent end en malet, pudset væg.

Jeg har dog set noget, angiveligt, vådrumssikring, en-komponent, som er til at male/rulle på. Det virkede ikke overbevisende på mig.

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for de gode råd. Jeg vil hermed sætte fliser op på det hele.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det er korrekt at man kan få vådrumssikring som 1-komponent. Forskellen på de to varianter er hvor meget fugt der må være i væggen inden man påfører vådrumssikringen. Hvis det er den 2-komponente, kan man gøre det et par dage efter man har pudset. Er det den 1-komponente fra LIP (VS30) må der max være 5 % fugt i væggen inden påførelse, og der skal smøres 2 lag på, med minimum 24 timers ventetid fra første lag. Det er meget nemmere at rulle 1-komoponent på, hvis man ikke er har prøvet trække 2-komponent på og glitte. Hvad med armeringsvæv i hjørner, og omkring rørgennemføringer. Har du styr på det?
Yes. Der er styr på det hele udover en sidste ting. Jeg har vs30 som skal rulles på væggen og vådrumssystem kassen med cement og vådrumsbinder. Spørgsmålet er om vådrumsbinder må rulles på væggen også eller skal den blandes med cement først før den må anvendes på vægge?
Der skal cement i før den skal på væggen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også