oliefyr hvor tit.

Hej er ny i dette forum og må sige at jeg ærger mig over ikke at have fundet det før.

men er flyttet i hus med oliefyr og det er første gang jeg er ejer af sådan et, en måned efter vi flyttede ind kom der vand i kælderen så brænderen stod af.

forsikringen betalte for en ny brænder og en olie mand tilsluttede dyret og indstillede.

nu er mit spørgsmål, hvor tit skal sådan en tingest køre, synes godt nok min køre meget tit. og nej der er ikke fyret op for radiatorne 3 stk er tændt og står på 2.

ud over det er der tilkoblet en vandvarmer på omkring 100 l.

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Er rørerne i kælderen isoleret, og hvilken temperatur er fyret sat på?, jeg har også oliefyr og mit er sat på 60 gr, og det kører 2-3 gange i timen afhængende af forbrug og vejr.

mvh
henro
Ja det lyder sgu af meget, men så er det vel ikke ret lang tid af gangen den kører.
det køre et sted imellem 3 og 4 min af gangen.
må tage en dag hvor jeg virkelig tæller efter, ville bare høre om andre havde nogenlunde styr på deres og om mit er helt hen i vejret, for olie er godt nok ikke særlig billig.
det køre et sted imellem 3 og 4 min af gangen.
må tage en dag hvor jeg virkelig tæller efter, ville bare høre om andre havde nogenlunde styr på deres og om mit er helt hen i vejret, for olie er godt nok ikke særlig billig.
Annonce
det køre et sted imellem 3 og 4 min af gangen.
må tage en dag hvor jeg virkelig tæller efter, ville bare høre om andre havde nogenlunde styr på deres og om mit er helt hen i vejret, for olie er godt nok ikke særlig billig.
det køre et sted imellem 3 og 4 min af gangen.
må tage en dag hvor jeg virkelig tæller efter, ville bare høre om andre havde nogenlunde styr på deres og om mit er helt hen i vejret, for olie er godt nok ikke særlig billig.
det køre et sted imellem 3 og 4 min af gangen.
må tage en dag hvor jeg virkelig tæller efter, ville bare høre om andre havde nogenlunde styr på deres og om mit er helt hen i vejret, for olie er godt nok ikke særlig billig.
ups ups ups, tålmodighed er en god ting, kunne være jeg skulle lære det
Måske er forskellen på start og stop (differens) ikke stor nok.
Hvis den eks. stopper ved 65 gr. og starter på 64gr. vil det jo give en del starter.
(ved ikke om det er justerbart)
Sæt evt. en timetæller på oliefyret, det har jeg selv, det giver et godt overblik.

mvh jens
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis