Isolerings plader ovenpå fliser i garage ?

Hey

Jeg står så småt og er ved a have min garage lavet færdig, der er fliser inde i garagen og der behøves ikke kunne hører en bil ind, dog skal det kunne bære en mc

I stedet for at grave ud og lave nyt gulv kan jeg så ikke ligge dampspære også isolerings plader ovenpå + nogle træplader som gulv også et plast græs tæppe eller ligende ?

 Mvh. Nikolai 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Evt kan jeg ligge lægter på gulvet i 5 cm højde, isolering i mellem, dampspær ovenpå også nogle gulvplader ?

Det jeg søger er en billig "nem" løsning

 Mvh. Nikolai 

Du kan naturligvis godt lave en strøløsning. Som er hvad du lægger op til! Fordi det bare er en garage og virker isoleringen ikke så fred være med det.

Men det er et problem at der mangler en fugtspærre eller et kapillarbrydende lag længere nede i konstruktionen. Som kan have den konsekvens at der trænger grundfugt op i din mineraluld og gør den fugtig og uden effekt.
Nogen der har en guide til at lave isoleret beton gulv så ?

Grave 40 cm af, rette ud, 200 mm isolering, 10 cm strør, rivnet, 10 cm beton ?

 Mvh. Nikolai 

Strøer???
Der skal ikke være strøer i et betongulv!

Men ellers er det rigtigt. Hvis du vil ende i samme gulvhøjde så skal der graves.
Gulvflamingo fås i nogle standardtykkelser, vistnok 150 og 220 mm.

Udgravning, udlægning af flamingo, kantisolering, kantforstærkning ved indkørsel til garagen. Beton på toppen som glittes, juttes eller slibes alt efter type. (Det er ikke sikkert at du kan anvende de blødeste/billigste flamingoplader)

Alternativt så kan du måske anvende de gamle fliser hvis de er tykke nok, (kørefliser), som lægges ud på et ca. 10 cm tykt lag sand eller stabilgrus.

Selv om du måske "kun" har en MC for nærværende så bør du absolut forudskikke at gulvet skal kunne holde til belastningen fra en bil.
Hvor meget skal jeg ca grave af ?


 Mvh. Nikolai 

Det afhænger af hvor tyk, isolering du vil have i.
Set fra bunden af, regn med 10 cm til afretnings grus, eks 20 cm  isolering, samt 10 cm beton.

Så 40 cm hvis du vil isolere med 200 mm

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis