Flytning af toilet afløb eller excentrisk tilslutning

Hej, ifbm med renovering af badeværelse mener blikkenslager at toiletafløb skal flyttes 5 cm, da toilet ellers ikke kan være der mere. Det kunne så bare være der før renovering godt nok helt op ad væg. Mit spørgsmål er så om dette ikke kunne løses med en excentrisk tilslutning istedetfor at skulle bruge 5000,- på at flytte afløb?

Afløbet er af støbejern og der er rimelig plads fra dette til ny gulvhøjde. Ca. 10 cm højde vil jeg tro. Afløbet skal dog gå igennem et armeringsnet.

De fleste excentriske tilslutninger jeg har set kan dog kun forskyde 15 mm, hvilket måske er nok. Men findes der ikke excentriske tilslutninger med større forskydninger?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som eksempel på excentrisk tilslutning kunne være: http://www.vvs4you.dk/products.asp?id=129&cat=Sanitet (her op til 25 mm)
Lidt mere info. Der er ca. 100 mm fra centrum af afløb til væg. Så vidt jeg ved kan man få toilet hvor der er 70 mm fra centrum af afløb til bagkant af toilet. Hvis man så lægger 20 mm til for en excentrisk tilslutning så er der 50 mm mellem toilet og væg. Det er vel ganske fint?
Der findes åbenbart også med 40 mm forskydning: http://www.vvs-eksperten.dk/index/klosettilsl-excentrisk-40-mm--p30941
Nu jeg tænker over det og med ca. 20 cm fra terrændæk til ny gulvhøjde, kan jeg ikke forstå hvorfor man egentlig ikke bare laver en forskydning af afløb ved hjælp af bøjninger el.lign. Støbejernsafløbet kan jo fx bankes ned til terrænhøjde.
Den sidste løsning er måske osse en mulighed, men det kræver jo at de rette stumper kan fremskaffes.

Måske er den excentriske tilslutning lige hvad VVs-ern kunne komme på.

(De har ganskevist kuglelejer i håndledet, men ikke nødvendigvis i hovedet :o))
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis