VVS installation til vaskemaskine i soveværelset

Jeg har lige et teknisk spørgsmål omring vvs installationen til en vaskemaskine . I min lejlighed ligger køkkenet og soveværelse ved siden af hinanden (altså med en gipsvæg imellem dem.). I soveværelset er der en vaskemaskine hvor vand- og afløbstilslutningen er taget fra køkkenskabet. Dette er lavet med almindelige tilslutningsslanger (vand og afløb). Er det tilladt at føre disse slanger igennem vægge? Jeg skal til at sælge lejligheden og skal derfor have lavet el og vvs tjek og skal derfor sikre mig det er lovligt.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vandet er formentlig OK, hvis det er lavet iht forskrifterne, men den med afløbet er nok lidt mere problematisk, idet det jeg ved er, at man må ikke føre afløb fra et rum til et andet, hvorfor ved jeg ikke.
Men hvad er dit alternativ? Du har vel ikke kloakafløb i gulvet i dit soveværelse.
Lad gutten der skal lave tilstandsrapporten bedømme det, eller smid vaskemaskinen ud. Du får jo ikke noget ekstra for lejligheden pga. den vaskemaskine.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det var også det jeg var lidt bange for kunne blive et problem. Man ser jo bare mange lejligheder i københavn der har disse vaskemaskiner eller brusebad i soveværelset, hvor der nemlig ikke er afløb. Jeg må se om de vil godkende det. Det er rigtig at jeg ikke for meget for vaskemaskinen, men min køber har set den og vil derfor selvfølgelig også gerne have den med.
Så nævn det i slutsedlen, at der er tvivl om lovligheden. Hvis han ikke vil acceptere det, så tilbyd at fjerne arrangementet. Så kan det jo være, at han kan få den tanke, at han nok også kan leve med det!

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis